Monday, July 6, 2009

Radicalisation del indigenas in le America latin


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In Ecuador, le indigenes ha essite responsabile in le ultime decada pro le demission de duo presidentes, e in Bolivia il nunc ha un presidente indigene. Istos es solmente duo exemplos de un presentia plus grande del indigenas in le scena politic del America latin in le ultime dece annos.

Le exemplo le plus recente de como iste sector pote contrariar un governamento es le conflicto in Perú, que surgeva in le rejection de un serie de decretos promulgate per le presidente peruvian que regula le administration del ressources forestal e hydric in favor de companias estranie que vole exploitar e contaminar le territorios ancestral del indigenas de ille pais.

Carlos Toranzo, un analysista politic bolivian, dice que le caso peruvian es un exemplo de como le populos indigene in plure paises va a ager de un forma plus insistente in reclamar lor derectos.

Victor Hugo Cárdenas, le ex vicepresidente de Bolivia, dice que ben que iste procsesso se vide in omne le America latin, il es impossible parlar de un sol movimento indigene. “Le movimento indigene ha diverse facies”, dice ille. “Il non ha un sol objectivo, ni un sol programma. Il es plus correcte parlar de plure movimentos indigene”.

In relation al conflicto in Perú, le presidente del Commission Special de Affaires Indigene in le Camera de Diputatos de Bolivia, Leandro Chacalluca, declarava que “nos es le mesme familia. Le populos indigene original non ha frontieras physic. Le frontieras inter Bolivia e Perú es simplemente un elemento artificial in le historia del colonialismo europee”.

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En Ecuador, los indígenas han sido responsables en la última década de la renuncia de dos presidentes, y en Bolivia ahora hay un presidente indígena. Estos son solamente dos ejemplos de una mayor presencia de los indígenas en el escenario político de América Latina en los últimos diez años.

El ejemplo más reciente de cómo este sector puede poner en jaque a un gobierno es un conflicto en Perú, que surgió en rechazo a una serie de decretos promulgados por el presidente peruano que regulan el manejo de los recursos forestales e hídricos en favor de compañías extranjeras que quieren explotar y contaminar los territorios ancestrales de los indígenas de ese país.

Carlos Toranzo, analista político boliviano, dice que el caso peruano es un ejemplo de cómo los pueblos indígenas en varios países van a actuar de forma más insistente en reclamar sus derechos.

Victor Hugo Cárdenas, el ex vicepresidente de Bolivia, dice que aunque este proceso se ve en toda América Latina, es imposible hablar de un movimiento indígena único. “El movimiento indígena tiene varios rostros”, dice. “No tiene un sólo objetivo, ni un solo programa. Es más correcto hablar de varios movimientos indígenas”.

En relación al conflicto en Perú, el presidente de la Comisión Especial de Asuntos Indígenas de la Cámara de Diputados de Bolivia, Leandro Chacalluca, declaró que “somos una misma familia. Los pueblos indígenas originarios no tenemos fronteras físicas. Las fronteras entre Bolivia y Perú son simplemente un elemento artificial en la historia del colonialismo europeo”.

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In Ecuador, le popolazioni indigene sono stati responsabili nel corso degli ultimi dieci anni per le dimissioni di due presidenti. In Bolivia, c'è ora un presidente indiano. Questi sono solo due esempi della maggiore presenza dei popoli indigeni sulla scena politica latino-americana negli ultimi dieci anni.

L’ultimo esempio di come questo settore possa opporsi a un governo è un conflitto in Perù, che ha provocato il rigetto di una serie di decreti presidenziali disciplinanti la gestione delle foreste e delle risorse idriche da parte di società straniere che vogliono sfruttare e inquinare le terre ancestrali delle popolazioni indigene di quel paese.

Carlos Toranzo, un analista politico boliviano, dice che il caso peruviano è un esempio di come le popolazioni indigene, in diversi paesi, stanno agendo con più insistenza nella rivendicazione dei loro diritti.

Victor Hugo Cardenas, ex Vice President della Bolivia, ha affermato che, sebbene questo processo possa essere visto in tutta l’America latina, è impossibile parlare di un unico movimento indigeno. “Il movimento indigeno ha molte face”, egli spiega. “Non c’è un solo obiettivo, non solo un singolo programma. E’ più corretto parlare di diversi movimenti indigeni”.

In relazione al conflitto in Perù, il presidente della speciale commissione per gli affari indiani della Camera dei Deputati della Bolivia, Leandro Chacalluca, ha dichiarato: “Siamo una famiglia. L’originali popolazioni indigene non hanno confini fisici. I confini tra la Bolivia e Perù sono semplicemente una funzione artificiale della storia del colonialismo europeo.”.

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In Ecuador, indigenous people have been responsible over the last decade for the resignation of two presidents, and in Bolivia, there is now an Indian president. These are just two examples of a greater presence of indigenous people in the Latin American political scene in the last ten years.

The latest example of how this sector can thwart a government is a conflict in Peru, which resulted in the rejection of a series of decrees issued by the Peruvian president governing the management of forest and water resources by foreign companies that want to exploit and pollute the ancestral lands of indigenous people in that country.

Carlos Toranzo, a Bolivian political analyst, says that the Peruvian case is an example of how indigenous people in several countries are going to act more insistently in claiming their rights.

Victor Hugo Cardenas, the former vice president of Bolivia, said that although this process can be seen throughout Latin America, it is impossible to speak of a single indigenous movement. “The indigenous movement has many faces,” he says. “There is not just one goal, not just a single program. It is more correct to speak of several indigenous movements.”

In relation to the conflict in Peru, the chairman of the Special Committee on Indian Affairs of the Chamber of Deputies of Bolivia, Leandro Chacalluca, said, “We are one family. The original indigenous peoples have no physical boundaries. The borders between Bolivia and Peru are simply an artificial feature in the history of European colonialism.”

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