Saturday, August 7, 2010

Adoniran Barbosa


(Languages of this post: Interlingua, Portuguese, English)


Adoniran Barbosa, le stella de samba famose del povres, marginalisatos, e excluditos, esseva le filio de immigrantes italian. Ille habeva besonio de travaliar pro adjuvar a sustener su septe fratres, e a causa de illo ille abandonava le schola in le initio de su vita.

Al 22 annos, ille vadeva a São Paulo, essayante a esser actor, ma su talento esseva rejicite, e su cammino finalmente vadeva al radio. Su prime grande successo esseva un version de “Filosofia” de Noel Rosa, un canto que aperiva le portas pro facer de ille un del major musicos e compositores del Brasil.

In 1935, ille se maritava con Olga, ma le maritage durava un pauco minus que un anno, producente su filia unic, Maria Helena. Ille habeva un longe carriera in Radio Record, que durava desde 1941 a 1972, ubi ille travaliava como humorista e actor in pecias theatral de radio.

Su musica esseva characterisate per le rhythmos, poesia, e philosophia del vita bohemian de São Paulo e sus themas esseva le problemas del povres, mulieres submissive, homines solitari, e personas qui esseva excludite del societate traditional del Brasil. Ille dava a ille personas un voce e un identitate social.

Sempre com un pauco de humor retirate del vita quotidian, que presentava un portrait fidel del vicinitate de Bixiga de São Paulo, in 1951 Adoniran componeva su prime grande successo, Trem das Once (Traino de dece e un horas), que solmente plus tarde deveniva un successo in le version de Demônios da Garoa, e esseva sequite per altere compositiones importante, como “Samba do Ernesto” e “Saudosa Maloca”.

Ille esseva un actor in “A Pensão de Dona Isaura” (Le Pension de Dona Isaura), un del prime romanes de TV Tupi, ma su melior representation esseva in le cinema con “O Cangaceiro” (Le bandito) in 1953, de Lima Barreto. Ben que ille esseva de São Paulo, le successo de Adoniran, a causa de su talento con le traditiones artistic del samba, esseva multo forte in Rio de Janeiro. Su successo financiari, nonobstante, esseva limitate proque su carriera teve su base in su productiones de radio, que nunquam pagava multo.

Su secunde maritage esseva con Matilda de Lutie, qui deveniva su companion usque le fin de su vita, quando ille moriva de emphysema pulmonar. E mesmo con su eventos tragic, su vita sempre esseva facilitate per su senso de humor, que esseva fortemente reflectite in su musica. Ille moriva le 23 de novembre, 1982, al etate de72 annos.

---

Adoniran Barbosa

Adoniran Barbosa, a estrela de samba famoso dos pobres, marginalizados e excluídos, era filho de imigrantes italianos. Ele precisava trabalhar para ajudar a sustentar seus sete irmãos, e por esse motivo, deixou a escola no início de sua vida.

Aos 22 anos, ele foi para São Paulo tentar ser um ator, mas seu talento foi rejeitado, e seu caminho finalmente levou a rádio. Seu primeiro grande sucesso foi uma versão de “Filosofia”, de Noel Rosa, uma canção que abriu as portas para torná-lo um dos maiores músicos e compositores do Brasil.

Em 1935, casou-se com Olga, mas o casamento durou pouco menos de um ano, produzindo a sua única filha, Maria Helena. Ele teve uma longa carreira na Rádio Record, com duração de 1941-1972, onde trabalhou como humorista e ator em radio teatro.

Sua música era caracterizada pelos ritmos, poesia e filosofia de vida boêmia em São Paulo e lidou com os problemas dos pobres, das mulheres submissas, dos homens solitários e das pessoas que foram excluídas da sociedade tradicional do Brasil. Ele deu a essas pessoas uma voz e uma identidade social.

Sempre com um pouco de humor da vida quotidiana, que apresentou um retrato fiel do bairro Bixiga de São Paulo, em 1951 Adoniran compôs o seu primeiro grande sucesso, “Trem das Onze”, que só mais tarde se tornou sucesso na versão de Demônios da Garoa, e foi seguido por outras composições importantes, como “Samba do Ernesto” e “Saudosa Maloca”.

Atuou em “A Pensão de Dona Isaura”, uma das primeiras novelas da TV Tupi, mas seu melhor desempenho aconteceu mesmo no cinema em “O Cangaceiro” em 1953, de Lima Barreto. Mesmo paulista, o sucesso de Adoniran, por causa de seu talento com as tradições artísticas da samba, foi muito forte no Rio de Janeiro. Seu sucesso financeiro, no entanto, foi limitado porque sua carreira foi com base em suas produções de rádio, que nunca pagaram muito.

Seu segundo casamento foi com Matilda de Lutie, que se tornou sua companheira até o fim de sua vida quando ele morreu de enfisema pulmonar. E mesmo com os seus acontecimentos trágicos, sua vida sempre foi facilitada por seu senso de humor, que foi fortemente refletido em sua música. Ele faleceu em 23 de novembro de 1982, aos 72 anos.

---

Adoniran Barbosa

Adoniran Barbosa, the samba star of the poor, marginalized, and excluded, was the son of Italian immigrants, He needed to work to help support his seven brothers, and for that reason he left school early in his life.

At age 22, he went to Sao Paulo trying to be an actor, but his talent was rejected, and his road ultimately led to radio. His first major success was a version of Noel Rosa’s “Filosofia”, a song that opened the doors to make him one of Brazil’s greatest musicians and composers.

In 1935, he married Olga, but the marriage lasted just under a year, producing his only daughter, Maria Helena. He had a long career with Radio Record, lasting from from 1941 to 1972, where he worked as a humorist and an actor in radio plays.

His music was characterized by the rhythms, poetry, and philosophy of bohemian life in Sao Paulo and dealt with the problems of the poor, submissive women, lonely men, and people who were excluded from the traditional society of Brazil. He gave these people a voice and a social identity.

Always with a little humor taken from everyday life, which presented a faithful portrait of the Sao Paulo’s Bixiga neighborhood, in 1951 Adoniran composed his first great success, Trem das Onze (Eleven O’Clock Train), which became successful only later on in Demônios da Garoa’s version, and was followed by other important compositions such as “Samba do Ernesto” and “Saudosa Maloca.”

He acted in “Dona Isaura’s Boarding House,” one of the first telenovels of TV Tupi, but his best performance came in the movies with Lima Barreto’s “O Cangaceiro” (The Bandit) in1953. Even though he came from Sao Paulo, Adoniran’s success, because of his talent with the artistic traditions of the samba, was very strong in Rio de Janeiro. His financial success, however, was limited because his career was based on radio productions, which never paid very much.

His second marriage was with Matilda of Lutie, who became his companion until the end of his life when he died from emphysema. And even with its tragic events, his life was always made easier by his sense of humor, which was strongly reflected in his songs. He died on November 23, 1982, at age 72.

No comments: