Monday, November 16, 2009

Mae West


(Languages of this post: Italian, Interlingua)


Mae West, più sexy di Marilyn Monroe

Mae West nacque a Brooklyn, New York, nel 1893. Suo padre, John West, ebbe una carriera inconstante, con lavori saltuari. Sua madre invece svolse un ruolo importante nello sviluppo della sua carriera.

Mae iniziò a lavorare in gruppi di teatro quando era una giovane ragazza, e nel 1907 faceva già parte di un spettacolo di varietà ("vaudeville show") che intratteneva il pubblico in molte parti degli Stati Uniti. Il “Vaudeville” era uno spettacolo con ballerine, cantanti e umoristi molto popolare negli Stati Uniti nella prima parte del ventesimo secolo. Ma con l’avvento del film e della radio, divenne un obsoleto mezzo di intrattenimento.

Quando Mae West aveva diciotto anni, cominciò ad apparire nei più noti teatri della via “Broadway” in Nuova York. Apparse in molte produzioni musicali, come ad esempio “Ciao, Parigi” e “Alla Broadway”. Nei sucessivi quindici anni cantò e danzò in produzioni di Broadway e in spettacoli di “vaudeville”.

Nel corso negli anni ruggenti (gli anni ’20), Mae West iniziò a scrivere e produrre le proprie produzioni teatrali, in cui cominciò a creare le barzellette spinte che negli anni successivi la fecero molto famosa. Quando iniziò questa nuova parte della sua carriera, incontrò delle difficoltà a causa del puritanesimo della società americana, una forza culturale allora più potente di quanto non sia adesso.

Il suo primo spettacolo aveva il titolo di “Sex”: che divenne molto popolare, ma le autorità di New York dissero che il lavoro minacciasse la moralità pubblica e lo chiusero dopo poche repliche. Mae West fu condannata a una settimana in prigione. Era felice, però. Ella credeva che questo incidente l’avrebbe fatta famosa in tutti gli Stati Uniti, il che successe esattamente come predetto.

Mae West disse di aver imparato molto dalla sua esperienza in prigione. La gente incontrata durante i suoi giorni in prigione, disse, stimolò la sua fantasia e le suggerì come costruire la personalità di molti caratteri nelle sue opere successive.

L’umore di Mae West, naturalmente, fu sempre fortemente sessuale. Eventualmente ella imparò ad esprimersi indirettamente nella stesura dei suoi dialoghi. In tutte le sue opere, tuttavia, fu la stella, e tutti gli altri attori orbitarono attorno a lei.

Una delle sue opere più famose fu “Diamond Lil”. Mae West accuratamente disegnò questo lavoro in modo da attrarre una grande varietà di spettatori. L’azione di “Diamond Lil” ha luogo durante l’ultima parte del diciannovesimo secolo nella Bowery, una parte di New York, la cui reputazione era abbastanza nota a tutti.

L’abbigliamento di quei giorni appariva articolarmente sexy quando portato da Mae West. Ella credeva che gli spettatori più anziani avrebbero trovato interessante questo periodo della storia di New York, le spettatrici avrebbero amato il suo abbigliamento ricco ed elaborato, e che spettatori più giovani avrebbero ammirato in modo particolare gli intrighi sessuali suggeriti dalla trama.

West aveva il ruolo di una cantante di cabaret, con molte avventure sessuali e con molti amanti. La commedia fu un grande successo. Vi furono più di 300 repliche in Broadway e dopo in molte altre parti del paese.

Lil divenne il più rappresentativo carattere di Mae West e, infine, costituí la parte più importante della sua identità personale. Per essere Diamond Lil, Mae West disse, “Ciò che è importante non è quello che faccio e quello che dico. Ciò che è importante è come lo dico io e il mio aspetto quando lo dico e lo faccio”.

Dopo l’inizio della Grande Depressione negli Stati Uniti nel 1929, Mae West attraversatò anni difficili. Dovette combattere battaglie legali a causa della sua sessualità sul palcoscenico, e nel 1930 sua madre morì, e comprese che fosse giunto il momento per un cambiamento nella sua vita.

Nel 1932 andò a Hollywood, in California, per iniziare una carriera nel settore della cinematografia. Il suo primo film fu “Notte dopo Notte”. Il produttore del film temeva la censura del puritano “Hays Office”, che regolava la forma e il contenuto dei film americani di quel periodo per assicurare la loro “moralità”. Ma alla fine consentì che Mae West cambiasse la trama del film per dotarlo dell’umorismo speciale che aggiunse enormemente all’eccitazione del film.

L’anno successivo, Mae apparì in un nuovo film. Questa era la versione filmata di “Diamond Lil”. Ma non le fu facile finire questo film. L’Ufficio Hays proibì che si facessero versioni filmate di film di Mae West includenti “Diamond Lil”. Per poter fare questo film, il titolo fu cambiato da “Diamond Lil” a “She Done Him Wrong”. Mae dovette anche imparare ad esprimere la sua sessualità in modi ancora più sottili. Questi cambiamenti aggiunsero alla popolarità del film e alla personalità di Mae West stessa.

In “She Done Him Wrong” Cary Grant è il capitano Cummings, l’interesse principale amore di Mae West. Questo film confermò la sua reputazione come una delle più grandi stelle film di quel periodo. Ecco una parte del dialogo del film, in cui Lady Lou invita il capitano Cummings, nel suo appartamento:

LADY LOU: Sai, mi è sempre piauciuto un uomo in uniforme. E quella, tu la porti bene. Perché non vieni a trovarmi qualche volta. Io sono a casa tutte le sere.

CAPITANO CUMMINGS: Ho da fare tutte le sere.

LADY LOU: Busy? Che cosa stai cercando di fare, insultarmi?

CAPITANO CUMMINGS: Assolutamente no! Non del tutto. Sono sempre occupato, questo è tutto. Vedi, noi ci riuniamo nella Sala Jacobsen ogni sera. Ogni volta che hai un momento libero, sarei felice di vederti là. Tu sei più che benvenuta.

LADY LOU: Capisco. Ma non puoi ingannarmi. Sai, ho già incontrato il tuo tipo. Perché non vieni tu a trovarmi, eh?

CAPTAIN CUMMINGS: Beh, io ... "

LADY LOU: Non aver paura, non dirò niente a nessuno. Vieni e ti leggerò la mano.

(Si noti che è possibile vedere West e Grant su YouTube, durante questo dialogo.)

Dopo la produzione di questo film, Mae West divenne ancora più famosa, e fu in grado di produrre il film successivo “I'm No Angel” esattamente come voleva. In questo film, ella lavora in un circo e, come sempre, fa impazzire gli uomini nella sua vita con il suoi desideri sessuali. Il film ebbe un enorme successo economico.

Mae West continuò a realizzare i suoi film con il loro enorme contenuto sessuale durante il resto del 1930 e l’inizio del 1940. Critici cinematografici dicono che questa fosse la parte più emozionante della sua carriera. Alcuni dissero anche che dopo questo periodo, ella continuò a ripetersi. Ma molti negli Stati Uniti, amavano la sua identità affermata di vamp e continuarono ad andare a vedere i suoi film. Ella continuò ad apparire in spettacoli, scrivere libri, e apparire in programmi televisivi.

All’età di ottantacinque anni, Mae West era una icona di Hollywood e apparse in un film con il titolo “Sestetto”, e per l’ultima volta Mae West era una vamp i cui poteri sessuale nessun uomo poteva resistere. Alcuni critici dicono che questo film fosse assolutamente volgare. Altri critici la elogiarono per il suo spirito invincibile. Due anni più tardi, Mae West morí nel suo appartamento a Hollywood, in California.

Ancora adesso Mae West è una delle attrici più famose nella storia di Hollywood per la sua sessualità classica. La sua indipendenza e senso dell’umorismo continuano ad influenzare la sessualità contemporanea di attori e attrici in Hollywood e in altre parti del mondo.

---

Mae West nasceva in Brooklyn, New York, in 1893. Su patre, John West, habeva un carriera variate con travalios minor. Su matre tamen jocava un rolo importante in le disveloppamento de su carriera.

Mae comenciava a travaliar in gruppos de theatro quando illa esseva un puera juvene, e in 1907 illa esseva parte de un vaudeville show que interteneva le publico in multe partes del Statos Unite. “Vaudevillle” esseva un show con un varietate de intertenitores qui cantava, ballava, e narrava bromas. Illo esseva multo popular in le Statos Unite in le prime parte del seculo vinti. Ma con le perfection del technologia del cinema e del radio, illo deveniva obsolete como medio de intertenimento.

Quando Mae West habeva 18 annos, illa comenciava a apparer in le famose theatros de Broadway in New York. Illa appareva in multe productiones musical, como “Hello, Paris” e “A la Broadway”. In le proxime 15 annos illa cantava e dansava e in productiones de Broadway e in shows de vaudeville.

In le annos del “Roaring Twenties” in le Statos Unite (inter 1920 e 1929), Mae West comenciava a scriber e producer su proprie productiones de theatro, in le quales illa comenciava a crear le bromas sexual que in annos ulterior la faceva famossissime. Ma quando illa comenciava iste nove parte de su carriera, illa debeva confrontar difficultates a causa del puritanismo in le societate american, que esseva un fortia cultural plus potente in ille epocha que in le epocha contemporanee.

Su prime pecia de theatro habeva le titulo “Sex”. Illo esseva multo popular, ma le autoritates de New York diceva que le obra menaciava le moralitate public e lo claudeva brevemente, e Mae West esseva incarcerate pro un septimana. Illa tamen esseva felice. Illa credeva que iste incidente la facerea famose in omne le Statos Unite, e isto occurreva exactemente como illa prediceva.

Mae West diceva que illa apprendeva multo de su incarceration. Le personas que illa cognosceva durante su dies incarcerate, illa diceva, stimulava su imagination durante que illa construeva le personalitates de multe personas in su obras ulterior.

Le humor de Mae West, naturalmente, esseva fortemente sexual. Ma illa apprendeva a exprimer se inidrectemente in le dialogos que illa scribeva. In omne su obras tamen, illa esseva le stella. E omne le altere actores orbitava circum illa.

Un de su pecias de theatro le plus famose esseva “Diamond Lil”. Mae West planificava iste obra attentemente de maniera que illo esserea popular con un grande varietate de spectatores. Le action de “Diamond Lil” occureva durante le ultime parte del seculo dece e nove in The Bowery, un parte de New York cuje reputation notorie esseva multo ben cognoscite.

Le vestimentos de ille era esseva specialmente sexy sur le corpore de Mae West. Illa credeva que le personas plus vetule inter su spectatores trovarea interessente iste periodo del historia de New York, que al feminas inter su spectatores placerea su vestimentos ric e elaborate, e que le plus juvenes inter su spectatores admirarea specialmente le intriga sexual suggerite per le pecia.

Le rolo de West esseva illo de un cantatrice qui travaliava in un cabaret, e illa habeva multe amantes e aventuras sexual. Le pecia esseva un grande successo. Illo esseva representate plus que 300 vices in Broadway e postea pro multe tempore in multe altere partes del pais.

Lil deveniva le exemplo le plus representative del personages de Mae West e eventualmente formava le parte plus importante de su identitate personal. “Pro esser Diamond Lil”, diceva Mae West, “lo que es importante non es lo que io face e lo que io dice. Lo que es importante es como io lo dice e mi apparentia quando io lo face e lo dice.”

Post le grande crise economic in le Statos Unite que comenciava in 1929, Mae West habeva unes annos difficile. Illa debeva confrontar battalias legal pro le sexualitate de su pecias theatral, e in 1930 moriva su matre, e illa sapeva que le tempore habeva venite pro un cambio in su vita.

In 1932 illa vadeva a Hollywood, California, pro comenciar un carriera in le industria cinematic. Su prime film esseva “Night After Night”. Le productor del film timeva le censura del puritanic Hays Office, que regulava le forma e contento del films american de ille epocha pro assecurar lor “moralitate”. Ma eventualmente ille permitteva que Mae West modificava le fabula que se narrava in le film pro dar a illo le humor special de West, le qual addeva enormente al excitamento del film.

Le proxime anno illa appareva in un nove film. Isto esseva le version cinematic de “Diamond Lil”. Ma completar iste film non esseva facile. Le Hays Office prohibeva que on face versiones cinematic de plure pecias de theatro de Mae West, que includeva “Diamond Lil”. E pro facer iste film, illa cambiava le titulo del film de “Diamond Lil” a “She Done Him Wrong”. Illa anque debeva apprender a exprimer su sexualitate plus indirectemente. Iste modificationes addeva al popularitate del film e al personalitate de Mae West mesme.

In “She Done Him Wrong” Cary Grant es Captain Cummings, le interesse amorose principal de Mae West. Iste film confirmava su reputation como un del plus grande astros cinematic de illa epocha. Ecce un parte del dialogo del film, in le qual Lady Lou invita Captain Cummings a su apartamento:

LADY LOU: Tu sape, sempre me ha placite un homine con un uniforme. Ille uniforme es multo apte pro te. Pro que non veni tu a visitar me alicun die? Io me trova in mi apartamento cata vespere. Quando tu habera un momento libere, me placerea multissimo si tu venirea a visitar me.

CAPTAIN CUMMINGS: Ma io es occupate cata vespere.

LADY LOU: Occupate? Que essaya tu a facer? Insultar me?

CAPTAIN CUMMINGS: De nulle maniera. Io simplemente ha multe cosas a facer. Nos ha reuniones in Jacobsen’s Hall cata vespere. Si tu ha un momento que tu pote sparniar, tu es multo benvenite a venir a visitar me illac.

LADY LOU: Io te ha audite. Ma tu non me decipe. Tu sape, io ha cognoscite antea homines como tu. Proque non veni tu a visitar me in mi appartamento?

CAPTAIN CUMMINGS: Eh ben, io…

LADY LOU: Tu ha nullo a timer. Io non dicera ullo a altere personas. Io te narrara tu fortuna.

(Nota que on pote vider West e Grant in YouTube durante que illes parlava iste dialogo.)

Post le production de iste film, Mae West deveniva etiam plus famose, e illa poteva producer su proxime film, “I’m no Angel” exactemente como illa voleva. In iste film illa travalia in un circo e, como sempre, affollava le homines de su vita con desiro sexual. Iste film esseva enormemente succedite economicamente.

Mae West continuava a facer su films con lor contento sexual enorme durante le resto del decada del annos trenta e in le prime parte del decada que comenciava in 1940. Le criticas del cinema dice que iste esseva le parte le plus excitante de su carriera. Illes anque dice que post iste periodo, illa solmente se repeteva. Ma multes in le Statos Unite amava su identitate establite como vamp e continuava a vader a su productiones. Illa continuava a apparer in pecias de theatro, a scriber libros, e a apparer in programmas de television.

Al etate de 85, Mae West esseva un icone de Hollywood. Illa appareva in un film con le titulo “Sextette”, e pro le ultime vice Mae West esseva un vamp cuje potentias sexual nulle homine poteva resister. Alicun criticas diceva que iste film esseva irremediabilemente vulgar. Altere criticas la laudava pro su spirito invincibile. Duo annos plus tarde, Mae West moriva in su apartamento in Hollywood, California.

Mae West etiam nunc es un del actrices plus famose in le historia de Hollywood pro su erotismo classic; e su independentia, humor, e sexualitate continua a influentiar le actores e actrices contemporanee de Hollywood e del altere partes del mundo.

No comments: