Sunday, December 13, 2009

Eleanor Roosevelt


(Languages of this post: Italian, Interlingua)


Anna Eleanor Roosevelt fu la moglie di Franklin Delano Roosevelt, il trentaduesimo presidente degli Stati Uniti. Ella aiutò Franklin in molti modi durante la sua carriera politica. Ella stessa divenne una delle figure più influenti negli Stati Uniti, mentre era in vita. Lottò per la parità di diritti per tutte le persone--i lavoratori, le donne, i poveri e gli afro-americani. E promosse la pace tra le nazioni del mondo.

Nacque New York City nel 1884. La sua famiglia era molto ricca e influente. Ma l’infanzia di Eleanor non fu felice. Sua madre era nevrotica, e suo padre era completamente diverso dal suo fratello maggiore, Theodore Roosevelt, il ventiduesimo presidente degli Stati Uniti. Egli non poteva lavorare perché era un alcolizzato. Sua madre morì, quando Eleanor aveva otto anni, . Due anni più tardi, quando suo padre morì, Eleanor andò a vivere con i nonni. Più tardi, Eleanor disse che la sua unica fonte di felicità era l’aiutare gli altri.

Nella prima parte del ventesimo secolo, molti erano preoccupati per i problemi della povera gente che venivano in America in cerca di una vita migliore. Eleanor non riusciva a capire perché molte persone vivessero in condizioni di povertà, mentre la sua famiglia era così ricca.

Dopo gli anni di scuola, cominciò a insegnare a leggere ai bambini di Hell’s Kitchen, una delle zone più povere della città di New York. Visitò fabbriche con operai lavoranti in condizioni orribili. Vide bambini di quattro o cinque anni che lavoravano come schiavi in queste fabbriche, e si iscrisse a gruppi di donne che avevano idee simili alle proprie su come migliorare le loro condizioni di vita.

Nel 1916 Eleanor sposò Franklin, che era un membro di un’altra parte della famiglia Roosevelt. Franklin iniziò la sua carriera nella politica a New York, dove divenne un membro del ramo legislativo dello Stato. Più tardi, il presidente Woodrow Wilson lo nominò vicesegretario della marina americana, e nel 1913 Franklin ed Eleanor si trasferirono a Washington, DC

A Washington, dopo tredici anni di matrimonio, quando Eleanor scoperse che Franklin era innamorato di un’altra donna, ella voleva il divorzio. Ma Franklin sapeva che un divorzio avrebbe significato la fine della sua carriera politica, e Eleanor decise di lasciare che il loro matrimonio continuasse. I suoi rapporti con Franklin cambiarono. Decise, invece di essere la tipica moglie di un uomo politico, di costruire un’altra vita per sé con i suoi propri interessi.

Nel 1922 Franklin si ammalò di poliomielite e presto scoprì che non avrebbe mai più potuto camminare senza l’aiuto degli altri. La sua vita politica sembrava essere finita, ma Eleanor lo aiutò a ritornare alla sua carriera politica, e egli divenne il governatore dello Stato di New York.

Eleanor continuò ad imparare di più sulla politica e si coinvolse nelle cause e nelle organizzazioni politiche che trovava interessanti. Nel 1922 divenne membro del Women’s Trade Union League, un’organizzazione di donne che sostenevano il movimento per rafforzare le unioni sindacali americani. Inoltre aderì a gruppi che volevano porre fine alla guerra. In quegli anni dopo la prima guerra mondiale, Eleanor era convinta che gli Stati Uniti dovessero rafforzare le sue relazioni internazionali, con l’obiettivo di eliminare la guerra nel mondo.

La questione di guerra o di pace fu dimenticata dopo il 1929, quando iniziò una grande crisi economica che durò un decennio. Il marito divenne presidente degli Stati Uniti nel 1932, promettendo di porre fine a questa crisi e di ripristinare i posti di lavoro che erano scomparsi dopo il 1929.

Eleanor aiutò Franklin con campagne pubblicitarie per il suo nuovo programma economico, che fu chiamato il “New Deal”. Viaggiò in tutte le parti degli Stati Uniti per fare discorsi sui programmi del New Deal e visitò molte zone del paese che avevano bisogno di assistenza economica.

Eleanor era diversa dalle mogli di ex presidenti. Fu la prima che si attivò nelle questioni politiche e sociali. Mentre Franklin era il presidente degli Stati Uniti, Eleanor s’incontrò con i giornalisti della stampa americana per spiegare il New Deal. Scrisse articoli per numerose riviste e scrisse anche commenti quotidiani pubblicati in molti giornali del paese, mostrando a tutti che molte donne americane avevano idee importanti per contribuire al progresso del paese.

Una questione molto importante per Eleanor era l’equalità di diritti per gli afro-americani. Spesso si incontrò con i leader afro-americani per informarsi dei loro problemi. In quel momento quasi nessuno dei politici si preoccupava di questi problemi.

Nel 1939 Marian Anderson, un cantante Afroamericana, programmò un concerto a Constitution Hall di Washington, ma un gruppo di donne delle Figlie della Rivoluzione Americana non la lasciarono cantare lì perché era nera.

Eleonora si arrabbiò. Benchè fosse un membro di tale organizzazione, disse che non poteva continuare ad essere un membro di un organizzazione razzista. Poi organizzò un concerto di Marian Anderson di fronte al monumento dedicato a Abraham Lincoln a Washington, e più di 70.000 persone la sentirono cantare.

Dopo che i giapponesi attaccarono la base navale americana di Pearl Harbor in territorio che oggi è lo stato americano delle Hawaii, Eleanor diede molti discorsi alla radio lodando i soldati americani che aveva incontrato nei suoi viaggi. Chiese anche che il governo americano lavorasse per la pace dopo la fine della guerra.

Dopo la morte di Franklin Roosevelt nel 1945, Harry Truman divenne il presidente degli Stati Uniti, e la seconda guerra mondiale raggiunse la sua fine, dopo i primi due mesi di presidenza. I governi del mondo, riconoscendo la necessità di promuovere la pace, formarono le Nazioni Unite. Presidente Truman nominò Eleanor Roosevelt il delegato americano durante la prima riunione delle Nazioni Unite. Un giornale di quel tempo disse che “la signora Roosevelt, più di qualsiasi altra persona, è il rappresentante migliore per i poveri negli Stati Uniti, e anche i poveri del mondo”.

Più tardi, Eleanor fu eletta presidentessa della Commissione delle Nazioni Unite per i diritti umani, e contribuì a scrivere la "Dichiarazione Universale dei Diritti Umani", che entrò a far parte del diritto internazionale.

Eleanor trascorse gli ultimi anni di vita visitando molti paesi, osservando i bisogni dei paesi poveri del mondo, e ha chiesto che gli Stati Uniti aiutassero più attivamente le persone in questi paesi. Quando morì nel 1962, molte persone in tutto il mondo espressero la loro gratitudine per la sua campagna per migliorare le condizioni economiche e sociali dell’umanità.

---

Anna Eleanor Roosevelt esseva le marita de Franklin Delano Roosevelt, le trentesime secunde presidente statounitese. Illa adjuvava Franklin de multe manieras durante su carriera politic. Illa anque deveniva un del figuras le plus influente del Statos Unite durante que illa viveva. Illa luctava pro derectos equal pro omne personas--travaliatores, feminas, gente povre, e afroamericanos. E illa promoveva le pace inter le nationes del mundo.

Illa nasceva in New York City in 1884. Su familia esseva multo ric e influente. Ma le infantia de Eleanor non esseva felice. Su matre esseva neurotic, e su patre esseva completemente differente de su fratre plus vetule, Theodore Roosevelt, le vintesime secunde presidente del Statos Unite. Ille non poteva travaliar proque ille esseva un alcoholico. Quando Eleanor habeva octo annos, moriva su matre. Duo annos plus tarde, quando anque moriva su patre, Eleanor vadeva a viver con su granpatres. In su annos plus vetule, Eleanor diceva que su sol fonte de grande felicitate veniva de adjutar altere personas.

In le prime parte del seculo vinti, multes se inquietava a causa del problemas del gente povre qui veniva a America pro trovar un vita melior. Eleanor non poteva comprender proque multe personas viveva in le povressa durante que su familia esseva tan ric.

Post su annos de schola, illa comenciava a inseniar le lectura al infantes de Hell’s Kitchen, un del areas le plus povre de New York City. Illa visitava fabricas cuje travaliatores laborava in conditiones horribile. Illa videva infantes de quatro a cinque annos de etate qui laborava como sclavos in iste fabricas, e illa se affiliava con gruppos de feminas qui habeva simile ideas al sues sur como ameliorar le conditiones de lor vitas.

In 1916 Eleanor se maritava con Franklin, qui esseva un membro de un altere parte del familia Roosevelt. Franklin comenciava su vita in le politica in New York, ubi ille deveniva un membro del legislatura del stato. Plus tarde, le presidente Woodrow Wilson dava a ille le position de Subsecretario del Marina statounitese, e in 1913 Franklin e Eleanor moveva a Washington, D.C.

In Washington, post 13 annos de maritage, quando Eleanor discoperiva que Franklin se habeva inamorate con un altere femina, illa voleva un divorcio. Ma Franklin sapeva que un divorcio significarea le fin de su carriera politic, e Eleanor consentiva a continuar lor maritage. Ma su relationes con Franklin cambiava. Illa decideva que in vice de esser le marita typic de un politico, illa construerea un nove vita con su proprie interesses.

In 1922 Franklin deveniva malade con poliomyelite e tosto discoperiva que ille nunquam ambularea a pede sin le adjuta de alteres. Su vita politic pareva esser finite, ma Eleanor le adjuvava a retornar a su carriera politic, e ille deveniva le governator del stato New York.

Eleanor continuava a augmentar su cognoscentias del politica e deveniva involvite in causas e organisationes politic que illa trovava interessante. In 1922 illa deveniva un membro del Women’s Trade Union League, un organisation de feminas qui appoiava le movimento pro fortificar syndicatos american. Illa anque se affiliava a gruppos que voleva poner fin al guerra. In ille annos post le Prime Guerra Mundial, Eleanor esseva convencite que le Statos Unite debeva fortificar su relationes international con le fin de eliminar le guerra del mundo.

Le question de guerra o pace esseva oblidate post 1929, quando comenciava un grande crise economic que durava un decada. Su marito deveniva le presidente del Statos Unite in 1932, promittente poner fin a iste crise e restaurar le empleos que habeva disapparite post 1929.

Eleanor adjuvava Franklin per campanias de publicitate pro su programma economic nove, que on appellava le “New Deal” (nove contracto economic). Illa viagiava a omne le partes del Statos Unite pro dar discursos sur le programmas del New Deal e visitava multe areas del pais que habeva besonio de adjuta economic.

Eleanor esseva differente del maritas de presidentes anterior. Illa esseva le prime qui deveniva active in questiones politic e social. Durante que Franklin esseva le presidente del Statos Unite, Eleanor se reuniva con reporters del pressa statunitese pro explicar le New Deal. Illa scribeva articulos pro multe magazines e anque scribeva commentarios diariemente que se publicava in multe jornales del pais, demonstrante a omnes que multe feminas american habeva ideas importante pro contribuer al progresso del pais.

Un question importantissime pro Eleanor esseva derectos equal pro afroamericanos. Illa se reuniva sovente con leaders afroamerican pro informar se sur lor problemas. In ille epocha quasi nulle politicos se preoccupava con iste problemas.

In 1939 Marian Anderson, un cantante afroamerican, planificava un concerto in Constitution Hall in Washington, ma un gruppo de feminas del Daughters of the American Revolution (Filias del Revolution American) non la permitteva cantar illac proque illa esseva nigre.

Eleanor se irasceva. Illa esseva un membro de ille organisation e diceva que illa non poterea continuar a affiliar se con un organisation tan rasciste. Illa tunc organisava un concerto pro Marian Anderson in ante le monumento dedicate a Abraham Lincoln in Washington, e plus que 70.000 personas la audiva durante que illa cantava.

Post que le japoneses attaccava le base naval statounitese in Pearl Harbor in lo que nunc es le stato american de Hawaii, Eleanor pronunciava multe discursos in le radio laudante le soldatos american que illa cognosceva in su viages. Illa anque exigeva que le governamento statounitese travaliava pro le pace post le fin del guerra.

Post le morte de Franklin Roosevelt in 1945, Harry Truman deveniva le presidente del Statos Unite, e le Secunde Guerra Mundial arrivava a su fin post le prime duo menses de su presidentia. Le governamentos del mundo, recognoscente le necessitate de promover le pace, formava le Nationes Unite. Le presidente Truman appunctava Eleanor Roosevelt como un delegato american al prime reunion del Nationes Unite. Un jornal de ille epocha diceva que “le seniora Roosevelt, melio que ulle altere persona, es le melior possibile representante pro le povres del Statos Unite, o mesme le povres del mundo”.

Plus tarde, Eleanor esseva elegite le presidente del Commission del Nationes Unite pro le Derectos Human, e illa adjuvava a scriber le “Declaration Universal de Derectos Human”, que deveniva un parte del derecto international.

Eleanor passava le ultime annos de su vita visitante multe paises, observante le necessitates del paises povre del mundo, e illa exigeva que le Statos Unite adjuva plus activemente le gente in iste paises. Quando illa moriva in 1962, multe personas in omne le partes del mundo exprimeva lor gratitude pro su campanias pro meliorar le conditiones economic e social del humanitate.

No comments: