Tuesday, May 5, 2009

Version de “Questiones sur le gripe porcin” in italiano e interlingua


(Languages of this post: Italian, Interlingua)


Mi nove collaborator, Bruno Zani, ha generosemente traducite al italiano “Questiones sur le gripe porcin”, que io jam ha publicate in “Interlingua multilingue” in versiones in interlingua, espaniol, e anglese. Io nunc va a publicar lo hic. (Le version in interlingua appare post le version de Bruno in italiano.)

---

Cosa è l'influenza suina?

Si tratta di una infezione respiratoria acuta nei maiali, causato da uno o più virus influenzali. Si puó diffondere direttamente o indirettamente ed ha un tasso di mortalità relativamente basso, tra l'uno e il quattro per cento.

L'influenza è causata da un virus dell'influenza suina di tipo A. Nel caso corrente si tratta del sottotipo H1N1, ma ci sono altri sottotipi in circolazione (H1N2, H3N1, H3N2). Mentre la maggior parte dei virus del'influenza suina di solito infetta solo maiali, talvolta essi attraversano la barriera di specie e infettano l'uomo. La malattia può comparire durante tutto l'anno, anche se gli incidenti sono più elevati in autunno e, nelle zone più calde, in inverno,.


Quali sono le implicazioni per la salute umana?

Di solito i sintomi sono simili a quelli di altri tipi di influenza, ma la gamma di sintomi riportati varia da infezione asintomatica a grave polmonite, con conseguente morte. I casi lievi o asintomatici possono non essere riconosciuti, in modo che la vera misura della malattia tra gli esseri umani non è nota.


Come si diventa persona infetta?

Il modo più comune è il contagio diretto da maiali, sebbene vi siano casi di persone ammalate senza contatto con maiali o luoghi in cui maiali sono custoditi. Ci sono anche casi di trasmissione da una persona ad un'altra.

Questa è la principale differenza tra l'influenza suina e quella aviaria che generava allarme in tutto il mondo nel 2005 e nel 2006. In quel caso non fu confermata il contagio da una persona ad un'altra, ma solo da animali a persone.


E' sicuro mangiare carni e prodotti bovini e suini?

Sì, fino ad ora non c'è alcuna prova che l'influenza suina sia trasmissibile agli esseri umani mangianti carni e prodotti correttamente preparati con carne suina o di altri prodotti di derivazione suina. Il virus dell'influenza suina viene ucciso dalla cottura a temperature di almeno 70 gradi Celsius.


Qual è il rischio di una pandemia?

Il rischio è che la maggior parte delle persone, specialmente coloro che non sono mai stati in contatto con i suini, non siano immuni al virus dell'influenza suina. Se questo virus può essere trasmesso in modo efficiente da una persona ad un'altra, può causare una pandemia.


Esiste un vaccino umano per proteggersi contro il virus?

Non esistono vaccini contro il virus del'inflenza suina che infetta umani. Il virus influenzale puó mutare molto rapidamente ed è quindi importante mettere a punto un vaccino contro il ceppo virale in circolazione al momento. Questo è il motivo per cui c'è il bisogno di accedere a un vasto gamma di virus per selezionare quello più adatto allo sviluppo di vaccini.


Quali sono i farmaci disponibili per il trattamento?

Al momento, ci sono farmaci disponibili per il trattamento di persone con infezione da influenza suina. Il "Center for Disease Control" di Atlanta, in Georgia, (CDC) raccomanda l'uso di oseltamivir e zanamivir per il trattamento o la prevenzione delle infezioni causate dal virus influentiale. D'altra parte, è improbabile che l'attuale vaccino dell'influenza stagionale assicuri la protezione contro il virus del l'influenza suina H1N1.


Ci sono stati focolai epidemici di questa influenza in passato?

Negli Stati Uniti ci fu un focolaio tra i soldati statunitensi nel 1976. Quattro di essi soffrirono di polmonite ed uno morí. La trasmissione del virus era stata da una persona ad un'altra.

---

Que es le gripe porcin?

Illo es un infection respiratori in porcos, causate per un o plure viruses del influenza. Il pote contagiar directe e indirectemente. E illo ha un taxa de mortalitate relativemente basse, desde 1 a 4 per cento.

Le gripe porcine es causate per un virus de influenza tipo A. In iste caso illo es del subtipo H1N1, ma anque circula altere subtipos in porcos (H1N2, H3N1, H3N2). Durante que le majoritate del viruses de gripe porcin generalmente infecta solmente le porcos, a vices illos transversa le barriera del species e infecta humanos. Le maladia pote apparer in omne le partes del anno, ben que le incidentes es plus frequente in autumno e in inverno in zonas plus calide.


Quales es le consequentias pro le sanitate human?

Generalmente, le symptomas es simile a illos de altere tipos de gripe, ma le symptomas que on ha reportate usque nunc vade desde infectiones asymptomatic a pneumonias mortal. Es possibile que on non ha reportate le casos plus clemente o asymptomatic, e assi le extension del maladia inter humanos es discognoscite.


Como se infecta le personas?

Le maniera le plus commun es infection directe de porcos, ben que il ha casos de personas qui se ha infectate con nulle contacto con porcos o locos ubi il ha portos. Il anque ha casos de transmission de persona a persona.

Illo es le differentia principal inter le gripe nove e le influenza avian que generava alarma mundial in 2005 e 2006. In ille caso non se confirmava infectiones inter humanos ma solmente infectiones de animales a personas.


Esque il es secur mangiar carne de porco e productos derivate de tal animales?

Si. Usque nunc non se ha demonstrate que le gripe porcin s transmissibile al personas per mangiar porco correctemente manipulate e preparate o altere productos derivate del porcos. Le virus del gripe porcin mori a temperaturas de coction de 70 grados Celsius.


Qual les le risco de un pandemia?

Le plus probabile es que le majoritate del personas, specialmente illes qui non se ha trovate in contacto regular con porcos, non es immun al virus de gripe porcin. Si iste virus establi un maniera de transmission efficiente de humano a humano, illo pote causar un pandemia.


Esque il ha un vaccina human pro proteger se del virus?

Il non ha vaccinas contra le virus de gripe porcin que infecta personas. Le virusus de influenza muta multo rapidemente. Assi, il es importante disveloppar un vaccine contra le virus que circula actualmente. Il es a causa de illo que le Organisation Mundial de Sanitate (OMS) necessita accesso a grande quantitates del virus pro seliger le le virus le plus convenibile pro disveloppar un vaccina.


Quales es le drogas disponibile pro su tractamento?

Actualmente il ha medicamentos pro le tractamento de personas con infectiones del gripe porcin. Le Centro de Controlo e Prevention de Maladias del Statos Unite in Atlanta, Georgia (CDE in su acronymo anglese), recommenda le uso de oseltamivir e zanamivir pro le tractamento o le prevention de infectiones per le virus del influenza porcin. Del altere parte, il es pauco probabile que le vaccina contra le influentia saisonal provide protection contra le viruses H1N1 del influenza porcin.


Esque il habeva infectiones de iste gripe in le passato?

In le Statos Unite il habeva in 1976 in New Jersey un serie de infectiones inter soldatos. Quatro de illos suffreva de pneumonia. Un ex illos moriva. Le transmission del virus esseva de persona a persona.

No comments: