Saturday, September 19, 2009
Un exemplo demonstrante le uso de interlingua es plus utile que un articulo de mille parolas (Per Thomas Breinstrup)
(Languages of this post: Interlingua, Danish, English)
Le prova le plus persuadente del avantages de interlingua pro communication sin frontieras non es longe articulos con multe argumentos. No, le plus persuadente es usar interlingua--(de)monstrar lo in practica.
Quando le radio romanian me interviewava al conferentia de interlingua in 1999, le jornalista me demandava explicitemente de parlar interlingua--e de non haber un traduction. Illa, qui vinti minutas antea non habeva del toto audite de interlingua, me comprendeva immediatemente.
E proque usar le tempore del lectores e jornales pro describer que es interlingua. Monstra lo! Un exemplo in interlingua vale plus que mille parolas describente lo.
Es un prova de ver communication sin frontieras, quando gente, qui non del toto cognosce interlingua, lo comprende a prime vista. Como scribeva un persona, qui comprava alcun libros in interlingua pro le prime vice:
“Io discoperiva interlingua recentemente e pote vider que illo es un lingua capace de exprimer tote le nuances del pensamento human con un ricchessa comparabile al idiomas national.”
---
Det mest overbevisende bevis på fordelene ved interlingua til kommunikation uden grænser er ikke lange artikler med mange argumenter. Nej, det mest overbevisende er at bruge interlingua--vise det i praksis.
Da den rumænske radio interviewede mig ved interlingua-konferencen i 1999, bad journalisten mig udtrykkeligt om at tale interlingua--og om ikke at få en oversættelse. Hun, som tyve minutter forinden overhovedet ikke havde hørt om interlingua, forstod mig øjeblikkeligt.
Og hvorfor bruge læsernes og avisernes tid til at beskrive, hvad interlingua er. Vis det! Et eksempel på interlingua er mere værd end tusind ord, der forklarer det.
Det er et bevis på sand kommunikation uden grænser, når folk, som overhovedet ikke kender interlingua, forstår det ved første blik. Som en persona skrev, der købte nogle bøger på interlingua for første gang:
“Jeg har for nylig opdaget interlingua og kan se, at det er et sprog, som evner at udtrykke alle den menneskelige tankes nuancer med en rigdom, der kan sammenlignes med nationalsprogene.”
---
The most persuasive proof of the advantages of Interlingua for communication without borders is not long articles with a lot of argment. No, the most persuasive proof is to use Interlingua—to show it in practice.
When the Romanian radio interviewed me at the Interlingua conference in 1999, the journalist asked me explicitly to speak Interlingua--and to not have a translation. She, who fifty minutes ago had not heard of Interlingua at all, understood me immediately.
So why use up the time of readers and magazines to describe what Interlingua is. Demonstrate it! An example in Interlingua is worth more than a thousand words describing it.
It is a proof of true communication without borders when people who do not know Interlingua at all understand it at first glance. A person who had bought some books in Interlingua for the first time wrote:
“I recently discovered Interlingua and can see that it is a language capable of expressing all the nuances of human thought with a richness comparable to national languages’”.
…………….
Nota que le philosophia de “Interlingua multilingue” es demonstrar interlingua e su linguas fonte in contextos de communication clar e practic. Il ha essite designate de iste maniera pro esser de maxime utilitate pro studentes de interlingua e su linguas fonte. Il nunc ha plus que 700 articulos assatis breve in "Interlingua multilingue" pro adjutar tal studentes, e io va a continuar a preparar altere simile articulos pro iste sito.
Note that the philosophy of “Interlingua multilingue” is to demonstrate Interlingua and its source languages in clear and practical contexts of communication. It has been designed in this way to be of maximum usefulness for students of Interlingua and its source languages. There are now more than 700 rather brief articles to help such students, and I am going to continue preparing other similar articles for this site.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment