Sunday, January 25, 2009

Parte 1, Le linguage e le linguistica


(Languages of this post: Interlingua, Spanish, English)


Si on observa le comportamento del animales, includente le homine, on notara que le membros de cata specie essaya a establir relationes social con le altere membros del mesme specie e, consequentemente, a communicar con illos.

Si pro exemplo duo personas se incontra in un loco, multo probabilemente illes essayara a establir un relation social e facera effortios pro communicar inter se. Cata un pensara in alique e lo exprimera in parolas, e si isto face fiasco, ille lo exprimera in gestos, e forsan postea con un designo.

Si le altere persona comprende un ex iste manieras de communicar, ille lo indicara con le uso de methodos simile. Si iste succede, il ha habite communication, e illes ha establite un relation social.

Pro un acto de communication succedite, on besonia un persona qui transmitte alique, un persona qui lo recipe, e un concepto o idea que se transmitte usante un canal o medio de communication, como, pro exemplo, le voce, le gestos, o le designos. Naturalmente pro establir le communication, il es necesse que le message sia comprendite.

Quales es le conditiones essential pro le existentia de un message efficace? Primo on debe comprender que un message es un pacchetto de signos transmittite per alique que se appercipe--in un voce, un gesto, un designo, etc.--e de un parte abstracte: le concepto.

Pro exemplo, le parte material, al qual nos dara le nomine de "significante", poterea esser le mano in le forma de un pugno con le pollice altiate. E le parte abstracte, que nos nominara le "significato", poterea esser "multo ben!"

Rebus sic stantibus, il es necesse que le association inter le mano e "multo ben" sia valide pro le duo personas in iste acto de communication; alteremente illes non se comprendera, o le secunde persona comprendera alique differente.

A priori il non ha ulle ration pro dar le association de "multe ben" al pollice altiate. Iste gesto poterea indicar ulle altere significato. Assi, le relation inter significante e significato es arbitrari, e un altere idea, pro exemplo "sede", corresponderea con parolas e combinationes de sonos distincte in cata lingua.

In plus, le persona qui communica usa le signo del mano con le police elevate proque le majoritate del gente, generalmente tacitemente, cognosce le association inter iste gesto e le idea de "multo ben" e spera que le receptor anque cognosce ille relation. E si isto es ver, il ha habite un acto de communication efficace. Assi, le messages de un acto de communication es componite de signos arbitrari e, al mesmo tempore, conventional.

Tal signos es un systema de symbolos cognoscite per lor usuarios. Si il non esseva assi, si alicuno usava signos que non esseva includite in ille systema, o si ille non cognosceva unes signos includite in ille systema, il non poterea haber un processo de communication succedite.

Que nos examina le exemplo de signales de traffico. Istos forma un systema de signos arbitrari e conventional, cata un con un significante e un signification particular. Le usuarios del systema cognosce le valor de cata signal, e nemo pote inventar un nove signal sin le consenso del altere usuarios.

In plus nemo pote cambiar o le relation existente inter cata significante e cata concepto significate (un luce rubie signifa "halt!" e non pote significar "vade in avante") o le relation existente inter omne le signales proque le significato de un signal depende de un maniera importante del altere signales in un systema de communication.

Le usuarios de un tal systema cognosce e comprende le valor de cata componente del systema e anque le limites del systema mesme (pro exemplo, il non ha un luce blau, como tal, in le systema de signales de traffico).

Un altere characteristica de systemas de signos es que illos ha proprietates combinatori, le quales permitte certe combinationes e exclude alteres. Pro exemplo, un luce rubie e verde non pote presentar se simultaneemente. Un tal evento non essera un combination "grammatic" in iste systema assatis simple de signos.

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El lenguaje y la lingüística

Si se observa el comportamiento de los animales, incluyendo entre estos al hombre, se notará que los miembros de cada especie manifiestan la tendencia natural a establecer relaciones sociales con los otros miembros de la misma especie, y consecuentemente, a comunicarse con ellos.

Si por ejemplo dos personas se encuentran en un lugar, muy probablemente tratarán de establecer una relación social e intentarán comunicarse. Cada una pensará en algo y lo expresará en palabras, y si no resulta, lo expresará con gestos, y luego quizás con un dibujo.

Si la otra persona comprende uno de estos recursos, lo manifestará usando métodos similares. Si esto sucede, ha habido un acto de comunicación y se ha establecido una relación social.

Para que haya comunicación hace falta una persona que transmita algo, una persona que lo reciba, y un concepto o idea que se transmita usando un canal o medio comunicativo, como por ejemplo la voz, los gestos o los dibujos. Naturalmente para establecer comunicación hace falta que el mensaje sea comprendido.

¿Qué condiciones son esenciales para que haya realmente mensaje? En primer lugar hay que tener presente que un mensaje es un sistema de signos, cada uno constituido por una parte concreta de algo que se percibe --la voz, el gesto, el dibujo, etc.-- y de una parte abstracta: el concepto.

Por ejemplo, la parte material que llamaremos "significante", podría ser la mano en forma de puño con el pulgar levantado hacia arriba. Y la parte abstracta, que llamaremos "significado", podría ser "¡Muy bien!"

Suponiendo que fuera así, es necesario que la asociación entre la mano y "muy bien" sea válida para las dos personas en este acto de comunicación; de otra manera no se comprenderán o la segunda persona comprenderá otra cosa.

A priori, no hay razón para que se dé esa asociación; al gesto de la mano podría corresponder cualquier otro significado. En este sentido, la relación entre significante y significado es arbitraria. Así a una misma idea, p. ej., "silla", corresponden palabras y combinaciones de sonidos distintos en cada idioma.

Sin embargo, la persona que comunica usa el signo de la mano con el pulgar levantado, porque la mayoría de las personas, por convención generalmente tácita, relacionan el gesto con la idea de "muy bien", y espera que el receptor conozca también esa relación. Si esto es la verdad, ha habido un acto comunicación eficaz. Asi, los mensajes de una comunicación están hechos de signos arbitrarios y al mismo tiempo convencionales.

Los signos constituyen un sistema conocido por sus usuarios. Si no fuera así, si alguien usara signos que no estuvieran includos en ese sistema, o si desconociera algunos signos incluídos en ese sistema, no podría haber un proceso de comunicación efectivo.

Tomemos el ejemplo de las señales de tránsito. Estas constituyen un sistema de signos arbitrarios y conveniconales, cada uno con un significante y un significado particular. Los usuarios del sistema conocen el valor de cada señal y nadie puede inventar un nuevo señal sin el consenso de todos los otros usuarios.

Además nadie puede cambiar la relación existente entre cada significante y cada significado (el rojo significa "pare" y no puede significar "pase") ni la relación existente entre todas las señales porque el significado de una señal depende en gran medida del significado de las otras señales en un sistema de significación.

Le usuarios de tal sistema conocen y comprenden el valor de cada miembro del sistema y también los limites del sistema (p. ej. no hay una luz azul, como tal, en el sistema de señales de tránsito).

Otra característica de sistemas de signos es que tienen propriedades combinatorias, le quales permiten ciertas combinaciones y excluyen otras. Por ejemplo, un luz roja y verde no pueden presentarse simultáneamente. Tal presentation no sería una combinación "gramática" en este sistema bastante sencillo.

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Observing the behavior of animals, including our own behavior, reveals that each species tries to establish social relations and, as a result, communicate with other members of the same species.

If for example two people find themselves in the same place, quite probably they will try to establish a social relationship and communicate with each other. Each person will think about something and will either express it in words or, if this does not work out, possibly in a drawing.

If the other person understands one of these ways of commumnicating, he will respond in the same way. If this works out, they have successsfully communicated and established a social relationship.

For a successful act of communication, there must be a person who transmits something, a person who receives it, and a concept or idea that is sent out on a channel or communications medium like the voice, for example, or gestures, or drawings. Naturally to establish communication a message must be understood.

What are the essential conditions for an effective message? First it is necessary to understand that a message is a packet of signs transmitted by something that is perceived--a voice, a gesture, a drawing, etc.--along with an abstract component, the concept.

For example, the material part, which we will call the "signifier," could be a hand in the form of a fist with the thumb on top. And the abstract part, which we will call the "signified," could be the phrase "very good!"

Rebus sic stantibus, it is necessary for the association between the hand and the phrase "very good" to be the same for both people in this act of communication. Otherwise they will not understand each other or the second person will understand something different.

There is no a-priori reason to associate the phrase "very well" with the upraised thumb. This gesture could indicate any other meaning. The relationship between the signifier and the signified is thus arbitrary, and another idea, for example "seat," would be associated with words and combinationes of sounds that differ among languages.

Also, the person who is communicating uses the sign of the fist with an upraised thumb because most people, generally without saying so, are aware of the association between this symbol and the idea "very good" and hope that the receiver also understands this relationship. And if this is true, there has been an effective act of communication. The messages of an act of communication are thus made up of arbitrary signs that are also merely conventional.

The signs are then a system of communication of symbols that are known to their users. If this were not true, if a person used signs that were not included in the system or if he had no knowledge of some signs included in that system, there could not be a successful process of communication.

Let's examine the example of traffic signs. Taken together, these make up a system of arbitrary and conventional signs, each one with a signifier and a particular meaning. The users of the system know the value of each sign, and nobody can invent a new signal without the consent of other users.

Also, nobody can change either the existing relationship between each signifier and each signified concept (a red light means "stop" and cannot mean "go ahead") or the relationship existing between all the signs because the meaning of a signal depends in an important way on the other symbols in a system of communication.

The users of such a system both know and understand the value of each component of the system and also the limits of the system itself. For example, a red and green light cannot flash simultaneously. Such an event would not be a "grammatcal" combination in this rather simple system.

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