Saturday, February 21, 2009

Prime Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Discoperimentos archeologic dice que in le seculo VII a.C. le habitantes del collino Palatin formava un sol communitate: Le Roma primitive. Le citate se disveloppava proque illo esseva presso al flumine Tibere, que esseva navigabile usque le mar Tyrrhen.

In ultra, Roma esseva situate intra duo regiones commercial multo ric: Etruria e Campania. Quando le mar esseva in tempestate, le mercantes, pro transportar lor mercantias, passava trans Roma.

Le citate non esseva troppo distante del mar, e illo facilitava le commercio. Le romanos prendeva le sal del salinas del costa e lo vendeva al population interne, passante trans le via que se nominava Salaria ("via del sal").

Multe personas veniva a Roma del regiones vicin, attrahite per le disveloppamento del citate. Durante le periodo monarchic Roma occupava le territorio usque le mar e deveniva un famose centro commercial.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Gaio Julio Caesare nasceva a Roma le 13 de julio in le anno 100 a.C. de un ex le plus nobile familias patrician de Roma: Le "Gente Julia".

Al fin de su annos juvene ille participava in le vita politic. Ille deveniva quaestore, aedile, pontifice maxime e praetore. In 61 a.C. ille obteneva le commando militar de Espania, ubi ille demonstrava su capacitates militar e su valor.

A causa de omne isto, quando ille retornava de Espania ille esseva nominate consule. In 60 a.C. con Pompeio e Crasso, duo homines politic multo famose a Roma, ille formava le prime triumvirato: Le tres decideva governar sin le appoio del senato.

Postea Caesare conquireva le Gallia septentrional, que deveniva un provincia roman. Caesare obteneva gloria e fama. Jelose del successo de Caesare, Pompeio (Crasso habeva morite) se alliava con le Senato contra ille. Isto produceva le guerra civil. Caesare vinceva e retornava a Roma, durante que Pompeio moriva in Egypto, occidite per le rege Ptolomaeo.

Desde iste momento Caesare assumeva le titulo de dictator pro omne su vita e de commandante del fortias militar, e ille governava prudentemente, inaugurante multe reformas. De facto ille dava derectos de citatano roman a Gallia e a altere provincias foras de Italia; ille autorisava le uso del moneta roman in omne le provincias; ille dava terrenos in le nove colonias al veteranos e distribueva terrenos pro cultivar al povres de Roma.

Ma le reforma le plus importante esseva al calendario (nominate julian) in le qual le anno es dividite in 364 dies e 6 horas.

A causa del concentration de omne le poteres in su manos, Caesare creava pro se multe inimicos, sia intra le populo, sia intra le senato e le nobilitate. Al idos de Martio (le 15 martio) in 44 a.C. Caesare esseva victima de un conspiration organisate de un parte per le Senato, per le Nobilitate, e per Bruto, su filio adoptive.

(2) Version del texto in italiano:

Gaio Giulio Cesare nacque a Roma il 13 lulio dell’anno 100 a.C. da una delle più nobile famiglie patrizie di Roma: La "gens Julia".

Fin da giovane partecipò alla vita politica. Diventò questore, edile, pontefice massimo e pretore. Nel 61 a.C. ottenne il commando militare della Spagna dove dimostrò le sue capacità militarie e il suo valore.

Per queste ragioni, quando ritornò dalla Spagna fu nominato console. Nel 60 a.C. con Pompeo e Crasso, duo uomini politici molto famosi a Roma, formò il primo triumvirato: i tre decisero de governare senza l’appoggio del senato.

Poi Cesare conquistò la Gallia settentrionale che diventò provincia romana. Cesare ottenne gloria e fama. Geloso del successo de Cesare, Pompeo (Crasso era morto) si alleò con il Senato contro di lui. Questo produsse la guerra civile. Cesare vinse e ritornò a Roma, mentre Pompeo muorì in Egitto, ucciso dal re Tolomeo.

Da questo momento Cesare assunse il titolo de dittatore a vita e di commandante delle forze militari, e egli governò saggiamente attuando molte riforme. Infatti, diede cittadinanza romana alla Gallia e ad altre province fuori d’Italia; autorizzò l’uso della moneta romana a tutte le province, diede proprietà terriera nelle nuove colonie ai veterani e distribuì le terre da coltivare ai poveri di Roma.

Ma le riforma più importante fu quella del calendario (detto giuliano) in cui l’anno è diviso in 364 giorni e 6 ore.

A causa della concentrazione de tutti i poteri nelle sue mani, Cesare si creò molti nemici, sia tra il popolo che tra il senato e la nobilità. Alle idi de marzo (il 15 marzo) del 44 a.C. Cesare fu vittima di una congiura organizzata da una parte del Senato, dalla nobilità e da Bruto, suo figlio adottivo.

(3) Texto supplementari in italiano:

Dopo la morte de Cesare, per circa due secoli, Roma visse un periodo di tranquillità e di prosperità chiamato "pax romana". Ottaviano Augusto, nipote di Cesare, iniziò [alt-0242] questo processo che fece dell’Italia e di Roma il centro del commercio, della cultura e dell’arte del Mediterraneo.

Egli governò con el consenso del Senato che gli diede l’imperium (commando) proconsolare, cioè il potere assoluto su tutto l’imperio, e anche il titolo di imperatore. Augusto favorì lo sviluppo del commercio con la costruzione in tutte le province di ponti, strade, porti e acquedotti e abbellì le città con strade pavimentate, terme pubbliche, anfiteatri e monumenti.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: