Monday, February 16, 2009
Quinte Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia
(Languages of this post: Interlingua, Italian)
Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:
Nasceva assi le societates secrete como le Carboneria e le Giovane Italia, fundate iste ultimo per Giuseppi Mazzine, cuje objectivos principal esseva le independentia de Austria e le formation de un sol stato italian.
Multes esseva le movimentos revolutionari durante le prime medietate del seculo, ma nulles de illos habeva successo, sia per le carentia de participation popular, sia per le carentia de un persona capace de coordinar le pensamento e le action.
Era assi que in le annos 50 le patriotas reguardava Vittorio Emanuele II, le rege de Sardinia, e su ministro, Camillo Cavour, como parte del gruppo que poteva render possibile lor sonio: unificar Italia.
Ultra Vittorio Emanuele II e Cavour, contribuiva al unitate de Italia le democratas Giuseppe Mazzini e Giuseppe Garibaldi, appellate respectivemente "le mente" e "le action" del Risorgimento italian.
(1) Presentation de un nove texto in interlingua:
Camilo Benso, le conte de Cavour, nasceva a Torino in 1810 de un familia nobile. In su juventate ille viagiava multo al estraniero studiante le disveloppamento economic de paises industrialisate, como Francia e Anglaterra, e colligente documentation sur le innovationes disveloppate per iste paises in omne le campos.
Un vice in le governamento, Cavour initiava un serie de reformas que modernisava le regno de Savoia. Ille faceva construer canales de irrigation, incoragiava le cultura del ris, de granos, e del vino e disveloppava le industrias textil e siderurgic.
In plus, 800 kilometros de ferrovias e 1200 kilometros de stratas transversava omne le partes del Piemonte. Le rete telegraphic, usque tunc inexistente, superava in 1859 2000 kilometros. Le porto de Genova esseva aperite de novo al commercio, durante que le Spezia deveniva un grande porto militar. Con grande effortio le Piemonte se transformava assi in un stato moderne e ric.
(2) Version del texto in italiano:
Camillo Benso, conte di Cavour, nacque a Torino nel 1810 da nobile famiglia. In giuventù viaggiò molto all’estero studiando lo sviluppo economico di paesi industrializzati, como la Francia e l’Inghilterra, e documentandosi sulle innovazione svilluppate da questi paesi in tutti i campi.
Una volta al governo, Cavour attuò una serie di riforme che modernizzarono il Regno Sabuado. Egli fece costruire canali di irrigazione, incoraggiava la coltura del riso, del grano e del vino e sviluppò le industrie tessili e quelle dell’accaio.
Oltre 800 chilometri di ferrovie e 1200 chilometri di strade attraversavano in lungo e in largo il Piemonte. La rete telegrafica, finora inesistente, superavano nel 1859 i 2000 chilometri. Il porto di Genova fu di nuovo aperto al commercio, mentre quello di la Spezia diventò un grande porto militare. Con grande sforzo il Piemonte si transformò così in uno stato moderno e ricco.
(3) Texto supplementari in italiano:
In politica estera Cavour se mostrò un abile diplomatico tessendo una rete de alleanze che gli permise di ottenere gli aiuti richiesti al momento opportuno.
Così, nel 1859, entrò in guerra contro l’Austria a fianco di Napoleone III, imperatore di Francia. Alla fine della guerra l’Austria cedè la Lombardia al Piemonte.
Nel Marzo 1860 le popolazione dell’Italia centrale con un plebiscito decisero la loro annessione al regno di Vittorio Emanuele II. Pochi mesi dopo, Giuseppe Garibaldi decise di liberare il Mezzogiorno dalla dinastia dei Borboni. Questa cospirazione era appoggiata segretamente da Cavour e da Vittorio Emanuele II.
(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment