Saturday, February 21, 2009

Prime Serie, Parte 3, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 2:

Post le morte de Caesare, pro circa duo seculos, Roma viveva in un periodo de tranquilitate e de prosperitate, nominate le "pax romana". Octaviano Augusto, le nepote de Caesare, initiava un processo que faceva Italia e Roma le centro del commercio, del cultura, e del arte del Mediterraneo.

Ille governava con le consentimento del Senato, que dava a ille le "imperio" (commando) praeconsular, in altere parolas, le poter absolute sur omne le imperio, e anque le titulo de imperator. Augusto favoriva le disveloppamento del commercio con le construction in omne le provincias de pontes, stratas, portos, e aqueductos, e ille belleficava le citate con stratas pavimentate, banios public, amphitheatros, e monumentos.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Augusto portava le pace al stato roman al diverse gruppos que habeva participate in le guerra civil: senatores, equites, plebes urban, e soldatos.

Ille obteneva lor appoio providente pro le exigentias de cata gruppo: Al veteranos ille concedeva premios in moneta e in terras e permitteva que le equites deveniva officiales; al nobiles de alicun provincias ille concedeva derectos de citatano; ille faceva hereditari le officio del senatores.

Attention particular esseva dedicate al classes basse. Le terrenos public e le minas passava al controlo del imperator, qui assi dava labor al disoccupatos.

Multe personas trovava travalio anque in le construction de obras public. Le povres viveva al expensa del Stato, gratias al distributiones gratuite di victualia.

Le divertimento esseva assecurate. Le circo esseva le loco ubi habeva loco concursos de carros tirate per cavallos, combattos inter homines armate contra animales feroce, e battalias naval in arenas aggrandite specialmente pro illos.

Le sclavos, cuje numeros (reduceva)/(stava a reducer) a causa del carentia de guerras de conquesta, esseva neglegite per Augusto, qui inaugurava leges pro impedir a illes le possibilitate de devenir libere.

Augusto moriva in 14 p.C. Durante su imperio viveva Jesus Christo e esseva initiate le ephoca christian.

(2) Version del texto in italiano:

Augusto portò la pace nello stato romano tra i vari gruppi que habevano partecipato alle guerre civili: senatori, cavalieri, plebi urbani, soldati.

Ottenne il loro appogio venendo incontro alle esigenze de ogni gruppo: ai veterani concesse premi in denaro e in terre e permise ai cavalieri di diventare ufficiali; ai nobili di alcune province concesse la citadinanza; rese ereditaria la carica dei senatori.

Particolare attenzione era dedicata ai ceti populari. I terreni pubblici e le miniere passarono sotto il controllo dell’imperatore che dette così lavoro ai disoccupati.

Molte persone trovavano lavoro anche nella costruzione di opere pubbliche. I poveri vivevano a spese dello Stato, grazie alle distribuzione gratuite di viveri.

Il divertimento era sempre assicurato. Il circo era il luogo dove si svolgevano pericolose gare di corsa su bighe tirate da cavalli, combattimente tra uomini armati contro bestie feroci, battaglie navali in arene appositamente allagate.

Gli schiavi, che erano in dimunuizione a causa della mancanza di guerre di conquista, furono trascurati da Augusto, che fece delle leggi per impedire loro la possibiità di diventare liberi.

Augusto muorì nel 14 d.C. Sotto di lui fu nato Gesù Cristo. Fu initiata l’era cristiana.

(3) Fin de iste serie de textos.

No comments: