Friday, February 13, 2009

Septime Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Le fin del annos 1960 esseva characterisate per collisiones social con protagonistas como studentes o le classe obrero. In 1968 le action de juvene studentes, animate supertoto per le ideologia marxista-leninista, ma anque christian, esseva un revolta contra le systema capitalistic e le cultura burgese in general.

Le movimento studentesc arrivava al massas de obreros--super toto al obreros massa, o sia, al laboratores pauco qualificate, spesso immigrantes, qui ancora non habeva succedite a inserer se in le texito social del loco que les hospitava e que experimentava un insufficientia de servicios social.

Se habeva assi "Le autumno calide", un periodo de luctas del obreros que usava exoperos e occupationes del fabricas como armas contra le "patrones". Italia videva desde 1968 un periodo de tensiones que arrivava a un rejection del ordinamento social e politic existente.

Se difundeva le ideas de equalitarismo (le schola debeva esser equal per omnes, e omne individuo habeva le derecto al studio e a un salario adequate a su labor), de antiautoritarianismo (le decisiones debebava esser prendite per omnes, studentes e obreros).

Un disveloppamento positive al demandas del obreros occurreva quando entrava a in le conflicto inter obreros e interprenditores le syndicatos, que con un serie de contractos national assecurava le melioration del salarios.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Le frequente crises de governamento que il habeva in iste annos revelava le incapacitate del executivo pro resolver le problemas de confrontar le menacia del terrorismo, que causava le disintegration del vita del nation con massacros e attaccos.

Le 12 de decembre, 1969, un bomba explodeva a Milano, in le Piazza Fontana, in le sede del Banca National del Agricultura, provocante dece e septe mortes e cento altere feritos. Isto esseva le "strategia del tension" actuate per le fortias de dextra pro debilitar le stato democratic e incoragiar solutiones autoritari.

(2) Version del texto in italiano:

Le frequenti crisi di governo che si verificarono in questi anni rivelarono l'incapacità dell'esecutivo di risolvere i problemi e di fare fronte alla minaccia del terrorismo, che sconvolse la vita della nazione con stragi e attentati.

Il 12 dicembre 1969 una bomba esplose a Milano, in piazza Fontana, nella sede della Banca nazionale dell'agricoltura, provocando diciasette morti e oltre cento feriti. Era la "strategia della tensione" attuata dalle forze di destra per incrinare le basi dello stato democratico e favorire soluzioni autoritari.

(3) Texto supplementari in italiano:

La contestazione giovanile e le lotte operaie erano il chiaro sintomo di un'Italia che cambiava, che rivendicava maggiore libertà decisionale in questioni personali e maggiore partecipazione alla vita della nazione.

Il successo della legge sul divorzio (1974) mostrò chiaramente che il ruolo della donna nella società non poteva più essere relegato a quello di madre di famiglia e che il peso della Chiesa come ispiratrice della vita privata dell'individuo era fortemente ridimensionato.

Nel 1975 venne approvata la riforma del diritto di famiglia, che affermò la parità tra i coniugi; nel 1978 venne leglizzata l'interruzione volontaria della gravidanza (l'aborto).

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: