Monday, February 16, 2009

Quinte serie, Parte 6, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 5:

Verso le fin del XIX seculo, le ruptura de relationes commercial con Francia, le pais del qual esseva importate le major parte del merce manufacturate, e le institution de impostos protective, que augmentava le costo de productos estranie, fortiava Italia a disveloppar su proprie industria national.

In ultra Italia, ben que essente povre de ferro, succedeva a crear notabile industrias metallurgic e mechanic. A Torino in 1899 nasceva le Fiat (Fabrica Italian Automibile Torino), durante que sitos de constructiones naval appareva a Genova, La Spezia, Castellamare de Stabia, Taranto, e Venetia.

In Lombardia, in Piemonte, e in Campania se disveloppava le industria del coton e del seta che esseva exportate e al Oriente e al American latin.

Con le industrias alimentari emergeva a Ferrara le industria de sucro que poteva producer usque 300.000 tonnas de su producto cata anno, evitante assi le importation de illo del exterior.

In le industrias chimic jocava un grande rolo le Societate Montecatini, formate a Florentia in 1888, durante que Carlo Erba, le pionero del chemia phramceutic italian, aperiva a Milano su plus grande establimentos. Anque a Milano se initiava le processamento del cauchu per le labores del Societate Pirelli, fundate in 1872.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Como (on pote notar)/(se pote notar), le industrialisation occurreva principalmente in le regiones del Nord e se concentrava in le "triangulo industrial" (Milano-Torino-Genova). Le terra de ille region esseva extrememente povre. Annos de inattention, methodos antiquate de cultivation e conditiones meteorologic adverse limitava le partes arabile del terra.

Lo que il habeva de terrenos fertile esseva controlate per latifundistas. Le problemas augmentava a causa del guerra economic inter Italia e Francia que claudeva le mercatos a venditas de productos italian como granos, oleo de oliva, e vino, dante un colpo dur al economias de Sicilia e de Puglia.

Aggravante le situation il habeva le eruption de Vesuvio in 1906 e le seismos de Messina e Reggio Calabria in 1908.

Le governamento de Giolotti (1901-1914) essayava a meliorar le conditiones del Sud realisante grande obras public como le aqueducto in Puglia; ma le miseria esseva tal que multes abandonava lor patria emigrante a in terras distante, in le sperantia de meliorar lor conditiones de vita.

(2) Version del texto in italiano:

Como si può notare, l'industrializzazione riguardava sopratutto le regioni del Nord e si concentrava nel "triangolo industriale" (Milano-Torino-Genova). La terra di quella regione era estremamente povera. Anni di trascuratezza, metodi antiquati di coltivazione ed avverse condizioni meteorologiche limitavano le parti arabile della terra.

Quel que c'era di terreno fertile era controllato dai latifondisti. I problemi aumentavano a causa della guerra economica tra Italia e Francia che chiuse i mercati alle vendite dei prodotti italiani come grano, olio d'oliva e vino, dando un duro colpo all'economia della Sicilia e della Puglia.

Ad aggravare la situazione si aggiungeva l'eruzione de Vesuvio nel 1906 e il terremoto di Messina e Reggio Calabria nel 1908.

Il governo Giolitti (1901-1914) cercava di migliorare le condizioni del Sud realizzando grandi opere pubbliche como l'acquedotto pugliese; ma la miseria era tale che molti lasciavano la loro patria emigrando in terre lontane, nella speranza di migliorare le loro condizioni di vita.

(3) Texto supplementari in italiano:

Tra il 1880 e il 1900 quasi 250 mila persone emigrarono ogni anno verso altri stati europei como Belgio e Germania. Nel primo quindicennio del Novecento, l'esodo della popolazione agricola, che avveniva principalmente verso i paesi transoceanici, raggiunse gli ottomilioni di individui.

Le mete preferite dagli emigranti erano l'America del Nord, il Brasile e l'Argentina. Era gente povera e, nella maggioranza dei casi, analfabeta, spinta dalla disoccupazione e dalla fame a lasciare le proprie case, senza alcuna assistenza e protezione da parte dello stato, ma decisa a rifarsi una vita.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: