Thursday, February 12, 2009

Septime Serie, Parte 8, Notas sur le historia de Roma e Italia


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 7:

A causa de conflictos con le Refundation Communiste (le ala con ligamines al veteule Partito Communiste), Prodi se demitteva, substuite per le governamentos guidate per Massimo D'Alema (1998) e Giuliano Amato (2000), que inaugurava un politica exterior con le scoppo de reinfortiar le position de Italia al nivello europee.

In le politica interne major autonomia esseva date al areas metropolitan e al provincias e le poter legislative del regiones esseva ampliate in le campo del instruction, del industria, del sanitate, del labores public, del agricultura, e del tourismo.

Le centro sinistra remaneva al poter usque 2001, quando Silvio Berlusconi vinceva in le electiones e formava un nove governamento.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

In 1999 le diverse fortias politic manifestava unanime consenso in le election de Carlo Azeglio Ciampi al presidentia del republica e al presentia militar italian in Kosovo contra Yugoslavia.

Pro su nove governamento Berlusconi seligeva Gianfranco Fini, le dirigente del Alliantia National, como vicepresidente del consilio, e dava a Umberto Bossi, le dirigente della Liga, le ministerio pro le Reformas Institutional.

Accusate in alicun procedimentos penal, pro evitar possibile condemnationes legal Berlusconi faceva approbar per le governamento un norma que suspendeva le processo al plus alte nivellos del governamento (Presidente del Republica, presidente del Corte Constitutional, Presidenta del Camera, Presidente del Consilio) pro omne le duration de su mandato (junio, 2003).

In le guerra del Statos Unite contra Iraq (primavera, 2003), Berlusconi appareva al flanco del presidente George W. Bush conjunctemente con le prime ministro britannic Tony Blair. Post quatro annos de governamento de centro dextre, le situation economic de Italia deveniva pejor.

Il deficit public esseva augmentate a causa de un politica economic dysfunctional que penalisava omne le sectores del economia italian, supra toto le exportationes. Le "made in Italia" (nunc perde)/(sta a perder) fortia, non essente plus competitive le rapporto inter qualitate e precio. Anque le superevaluation del euro con respecto al dollar contribuiva al acceleration del processo inflationistic e al augmentation del divisiones inter Nord e Sud.

(2) Version del texto in italiano:

Nel 1999 le varie forze politiche manifestarono unanime consenso all'elezione di Carlo Azeglio Ciampi alla presidenza della repubblica e alla presenza militare italiana nel Kosovo contra la Jugoslavia.

Per il suo nuovo governo Berlusconi scelse Gianfranco Fini, il leader di Alleanza nazionale, come vicepresidente del Consiglio e affidò a Umberto Bossi, il leader della Lega, il ministero per le Riforme istituzionali.

Imputato in alcuni procedimenti penali, per evitare possibili condanne legali Berlusconi fece approvare dal governamento una norma che sospese i processi alle più alte cariche dello Stato (presidente della Repubblica, presidente della Corte Costituzionale, presidente delle Camere, presidente del Consiglio) per tutta la durata del loro mandato (giugno 2003).

Nella guerra degli Stati Uniti contro l'Iraq (primavera 2003), Berlusconi si schierò a fianco del presidente George W. Bush insieme al primo ministro britannico Tony Blair. Dopo quattro anni di governo di centro-destra la situazione economica dell'Italia fu peggiorata.

Il deficit pubblico fu aumentato a causa di una non corretta politica economica che penalizzò tutti i settori dell'economia italiana, sopratutto le esportazioni. Il "made in Italy" sta perdendo colpi, non essendo più competitivo il rapporto qualità-prezzo. Anche la sopravvalutazione dell'euro rispetto al dollaro contribuì ad accelerare il processo inflazionistico ed ad aumentare il divario tra Nord e Sud.

(Fin de iste serie de textos)

No comments: