Wednesday, February 18, 2009

Quarte Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Christoforo Colombo nasceva a Genova in 1451 de Domenico, un texitor de lana, e de Susanna Fontanarossa. Usque le etate de venti e duo annos ille sequeva le occupation de su patre, e postea ille decideva devenir un capitano de velieros.

Durante iste parte de su vita ille comenciava a apprender le portugese, le castiliano, e le latino. Ille legeva multe libros de geographia, copiava codices e cartas nautic, studiava la Biblia e le obras de Marco Polo, colligente omne le information possibile sur le forma del terra.

Su studios le convinceva que il mundo esseva rotunde e non platte. A causa de iste ration ille credeva que il esserea possibile trovar un via plus breve pro attinger le Oriente Extreme, navigante trans le Oceano Atlantic, sin deber facer le circumnavitation de Africa.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Su matrimonio con Felipa Moniz Perestrello, filia del governatore del insula de Porto Santo, un homine multo influente in le corte portugese, aperiva pro ille le portas al carriera de navigator. Colombo demandava naves e homines al rege de Portugal, ma ille refusava.

Colombo tunc andava a Espania in cerca de financiamento; e post multe annos finalmente, in 1492, le rege Fernando e le regina Isabel dava a ille tres caravellas, le Niña, le Pinta, e le Santa Maria, e le garantia del titulo de Admiral e de Vicerege e governator del terras conquistate in le nomine de Espania.

(2) Version del texto in italiano:

Il matrimonio con Felipa Moniz Perestrello, figlia del governatore dell’isola di Porto Santo, uomo molto influente presso la corte portoghese, gli aprì le porte alla carriera di navigatore. Colombo chiese navi ed uomini al re del Portogallo, ma egli rifiutò.

Colombo, allora, andò in Spagna alla ricerca di finanziamenti; e dopo molti anni finalmente, nel 1492, il re Ferdinando e la regina Isabella gli diedero tre caravelle, la Niña, la Pinta e la Santa Maria, e la garanzia del titolo de Ammiraglio e di Vicerè e governatore delle terre conquistate in nome della Spagna.

(3) Texto supplementari in italiano:

Le caravelle partirono dal porto di Palos, in Spagna, il 3 agosto 1492. Dopo una sosta alle Canarie, il viaggio continuò senza gravi incidenti.

Finalmente il 12 ottobre Colombo con il suo equipaggio sbarcò su un'isola che egli chiamò San Salvador, convinto di aver raggiunto le Indie Orientali.

Al suo ritorno in Spagna Colombo fu ricevuto con grandi onori. Ritornò in America altre tre volte portando le armi da fuoco, l’aratro, i cavalli ed il grano. Presto anche i prodotti americani, come patate, cacao, tabacco e mais furono presenti sulle tavole degli spagnoli e degli europei.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: