Thursday, February 19, 2009

Tertie Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)

Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Marco Polo nasceva a Venezia in 1254, un pauco post que su patre, Niccolò, un mercante ric, partiva pro le Oriente.

Le matre de Marco moriva post un periodo de pauc annos e le puero esseva elevate per un copula de oncles qui le inseniava a devenir un bon mercante. Ultra a leger, a scriber, e a calcular, Marco apprendeva a usar le monetas estranie, a seliger le productos, e a manovrar naves de cargo.

In 1269 Niccolò Polo retornava a Venezia post su prime viage a China e un sojorno in le corte del imperator mongol Kublai Khan, qui offereva a ille un titulo nobile e le invitava a retornar al Oriente. Assi le juvene Marco partiva de su citate e, conjunctemente con su patre e su oncle Matteo partiva pro China.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Desde Venezia le tres arrivava a Acre (Akko) in Palestina per mar. De Palestina a China illes viagiava sur camellos, transversante desertos e montanias. Finalmente post quatro annos, illes arrivava al residentia estive de Kublai Khan a Shangun, vicin a Kaglan.

Le imperatore appreciava le experientia e le capacitates de su hospites e dava a Marco cargas importante. Marco vadeva a inspectar le provincias del sud e del est de China; ille deveniva le ambassator personal del imperator, e governator del citate de Yanghou.

(2) Version del texto in italiano:

Da Venezia i tre arrivarano ad Acre (Akko) in Palestina per mare. Dalla Palestina alla Cina viaggiarano sui cammelli, attraversando deserti e montagne. Finalmente dopo quattro anni, arrivarano alla residenza estiva di Kublai Kan a Shangun, vicino a Kaglan.

L’imperatore apprezzò l’esperienza e le capacità dei suoi ospiti ed affidò a Marco incarichi importanti. Marco andò ad ispezionare le province del sud e dell’est della Cina, diventò ambasciatore personale dell’imperatore e governatore della città di Yanghou.

(3) Texto supplementari in italiano:

Dopo molti anni i Polo decisero di ritornare a Venezia, ma Kublai si opponeva. L’occasione si presentò nel 1292 quando il re della Persia, nipote di Kublai, mandò in Cina alcuni suoi sudditi a prendere la principessa Cocacin, che egli voleva sposare. I sudditi persani chiesero ai Polo di accompagnarli nel loro viaggo di ritorno.

Con il permesso di Kublai Kan i Polo partirono con quattordici giunche dal porto di Zaitun (Quanzhou) nel sud della Cina. Lasciarono la principessa a Hormuz, sul mar Arabico, e continuarono il viaggio fino a Venezia. Dopo ventiquattro anni i Polo ritornarono in patria con molte ricchezze. Kublai aveva dato loro molte pietre preziose, seta, porcellana e tanti altri oggetti di valore.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: