Saturday, February 14, 2009

Sexte Serie, Parte 5, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 4:

Un altere vice in Italia, como in le altere paises belligerante, le guerra habeva portate miseria, disoccupation, e distruction. Al momento del liberation, Italia esseva in un stato de grande confusion a causa del gravissime damnos que suffreva; le distruction del guerra habeva causate le perdita de circa 20 pro cento de su interne ricchessa national, e le disoccupation esseva alte.

Le fame, le mercato nigre, e le augmento frenetic del precios rendeva lente e fatigante le reconstruction del pais. Se formava novemente le partitos: Le Democratia Christian, cuje exponente principal esseva Alcide de Gasperi; le Partito Socialiste, cuje figura le plus eminente esseva Pietro Nenni; le Partito Communiste, sub le direction de Palmiro Togliatti; le Partito de Action; e alicun altere partitos minor.

Le prime governamento del Italia libere esseva un governamento de coalition, cuje prime ministro esseva Feruccio Parri e le Partito de Action. Post Parri veniva un altere governamento de coalition cuje prime ministro esseva Alcide de Gasperi, qui esserea incargate del pais usque 1953.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Le 2 junio de 1946 il habeva le prime electiones politic in le qual participava, pro le prime vice, anque le feminas. Si votava pro seliger o un monarchia o un republica e pro eliger le deputatos. Le monarchia ganiava circa 10 milliones de votos; le republica, 12 milliones. Le nove soverano, Umberto II, abdicava e partiva pro le exilio.

Inter julio, 1946, e decembre, 1947, esseva preparate le Constitution del Assemblea Constituente, e le prime parlamento del republica esseva elegite le 18 april, 1948. Le prime presidente esseva Luigi Einaudi (1948-1955).

Finite le guerra, Italia caminava lentemente verso le reconstruction, que esseva e material--citates, casas, plantas industrial, e le infrastructura de stratas e ferrovias distruite in combatto e in bombardamento aeree--e institutional, post vinti annos de fascismo. Le cammino esseva longe e difficile.

(2) Version del texto in italiano:

Il 2 giugno 1946 si tennero le prime elezioni politiche a cui parteciparono, per la prima volta, anche le donne. Si votò sia per scegliere tra monarchia e repubblica, sia per eleggere i deputati. La monarchia ebbe circa 10 milioni di voti, la repubblica ne ebbe circa 12 milioni. Il nuovo soverano, Umberto II, succeduto al padre Vittorio Emanuele II nel maggio, 1946, abdicò e partì per l'eslio.

Tra il luglio 1946 e il decembre 1947 fu preparata la Costituzione dal'Assamblea costituente, e il primo parlamento della reppublica fu eletto il 18 aprile 1948. Il primo presidente fu Luigi Einaudi (1948-1955).

Finita la guerra, l'Italia si incamminò lentamente verso la ricostruzione, che fu sia materiale--città, case, impianti industriali e infrastrutture stradali e ferroviare distrutte dai combattimenti e dai bombardamenti aerei--sia istituzionale, dopo vinti anni de fascismo. Fu un lungo e difficile cammino.

(3) Texto supplementari in italiano:

I primi anni del dopoguerra erano pieni di tensioni sociali, dovute pricipalmente alla disoccupazione, all'inflazione e alla scarsità dei beni di prima necessità. Nelle fabbriche sorsero conflitti tra operai e datori di lavoro, mentre nelle campagne i braccianti occuparono le terre.

Il presidente del Consiglio, Alcide de Gasperi, formò dei governi di centro. basato sull'alleanza tra la Democrazia cristiana e i partiti minori di centro (socialdemocratici, reppublicani e liberali).

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: