Friday, February 6, 2009
Un systema distorquite
(Languages of this post: Interlingua, Spanish, English)
Le systema de initiativas electoral nasceva in California como un option de democratia directe ante le corruption regnante al fin del seculo dece e nove e al comenciamento del seculo vinti. Hodie iste practica se ha cambiate de un maniera negative al prestar se al manipulation per interesses special, le qual reimplacia le falta de accordo politic in le capital de California, Sacramento, que es necesse pro approbar leges controversial.
Iste situation se ha transformate in un processo distorquite. Pro exemplo, le collection de signaturas pro garantir un minimo de appoio popular a un lege proponite possede multo pauco del idea original de esser un processo de democratia directe. Illo nunc es un industria millionari que paga per signatura sin importar como illo se acquire.
Al mesme tempore, le initiativas se dedica a themas complexe in un linguage legaliste, technic, e inflexibile que impede le comprension del ver impacto del leges proponite. Il ha anque intense campanias publicitari a favor e in contra de un proposition que finalmente solmente crea confusion.
Il ha anque le problema de initiativas que compete inter se, ubi le votantes debe decider inter propositiones opponite.
Le democratia directe es un bon idea, ma (on non)/(non se) pote exercitar lo de un maniera efficace per initiativas electoral. Le sondages de opinion monstra que le votantes californian appoia le option del proposition electoral, ma un grande majoritate anque crede que il ha un abuso del systema.
Il es necesse reformar aspectos del processo pro limitar le maniovras del interesses special. Le Legislatura ha le potentia pro facer lo, ma possibilemente un nove initiativa electoral essera necesse pro eliminar iste abusos.
(Adaptate de un articulo bilingue publicate in La Opinion, Los Angeles, California, 24 januario 2008)
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Un sistema desvirtuado
El sistema de iniciativas electorales nació en California como una opción de democracia directa ante la corrupción reinante a fines del siglo diecinueve e principios del siglo veinte. Hoy esta práctica se ha cambiado de una manera negativa al prestarse a la manipulación por parte de intereses especiales que reemplaza el manco de acuerdo político en la capital de California, Sacramento, que es necesario para aprobar muchas leyes controversiales.
Esta situación desemboca en un proceso desvirtuado. Por ejemplo, la recaudación de firmas para garantizar un mínimo respaldo popular a una propuesta ley tiene muy poco de la idea original de ser un proceso de democracía directa. Ahora es una industria millonaria que paga por firma sin importar mucho como se consigue.
Al mismo tiempo, las iniciativas tratan temas complejos en un lenguaje legalista, técnico e inflexible que difficulta la comprensión del impacto real de la medida en cuestión. A esto se suman las intensas campañas publicitarias a favor y en contra de una proposición que solamente terminan por confundir.
También hay el problema de iniciativas que compiten entre sí, donde los votantes deben decidir entre medidas opuestas.
La democracia directa es una buena idea, pero no se puede ejercer de manera regular a través de las iniciativas electorales. Los sondeos de opinión muestran que los votantes californianos respaldan la opción de la proposición electoral, pero también una gran mayoría cree que hay un abuso del sistema.
Es necesario reformar aspectos del proceso para limitar las maniobras de los intereses especiales. La Legislatura tiene el poder para hacerlo, pero posiblemente una nueva iniciativa será necesaria para eliminar estos abusos.
(Adaptado de un artículo bilingüe publicado en La Opinión, Los Ángeles, California el 24 de enero de 2008)
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A Distorted System
The ballot-initiative system arose in California as an option for direct democracy in response to rampant corruption in the late nineteenth and early twentieth centuries. Today this practice has devolved into a process that lends itself to manipulation by special interests and replaces the lack of political consensus in the capital of California, Sacramento, that is needed to approve many controversial laws.
This situation has resulted in a distorted process. For example, the gathering of signatures to ensure minimum popular support for a proposed law has very little to do with the original idea of direct democracy. It is now a million-dollar industry that pays per signature, regardless of how it is obtained.
At the same time, the initiatives address complex issues in legalistic, technical, and inflexible language that hinders understanding of the real impact of any given proposed law. There are also intense advertising campaigns for and against propositions that finally create only confusion.
There is also the problem of initiatives that compete among themselves, where voters have to decide between opposing measures.
Direct democracy is a good idea, but it cannot be exercised regularly through ballot initiatives. Opinion polls show that California voters support the option of the ballot proposition, but a vast majority also believes that the system is being abused.
Aspects of the process must be reformed to limit maneuvering by special interests. The Legislature has the power to do this, but possibly another ballot initiative will be needed to eliminate these abuses.
(Adapted from a bilingual article published in La Opinion, Los Angeles, January 24, 2008)
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