Thursday, February 12, 2009

Septime Serie, Parte 7, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 6:

Le 25 maio, 1992, un amplie majoritate eligeva como le capo del stato le demochristiano Oscar Luigi Scalfaro, un figura qui per su rigor moral contribuiva a meliorar le imagine de un classe politic largemente disacreditate.

Iste periodo esseva characterisate per corruption quasi universal inter le politicos del pais. Le scandalo, nominate "Tangentopoli", constringeva le dirigentes del Partito Socialista, del Partito Republicano, e del Partito Liberal a demitter se, e sub le governamento de Amato (1993) esseva introducite un nove systema electoral.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Silvio Berlusconi, le fundator e proprietario de tres retes televisive private e un industrialista qui gere multe altere sectores desde le construction usque le financia, fundava su proprie movimento, Fortia Italia, que in martio, 1994, conjunctemente con le partitos de centro dextre, le Liga Nord, e le Alliantia National, obteneva in le Camera de deputatos 302 sedes de un total de 475.

In maio Berlusconi formava un nove governamento con ministros qui esseva exponentes del partitos alliate, ma tosto ille esseva constringite a dimitter se a causa de conflictos inter Fortia Italia, le Alliantia National, e le Centro Christian Democratic, de un latere, e le Liga del altere.

Intertanto, le economista Romano Prodi formava un coalition de centro sinistre (le Ulivo) per opponer le coalition de centro dextre guidate per Silvio Berlusconi (Polo del Libertate). In 1998 Italia entrava officialmente in le Union Monetari Europee (UME) e in januario, 2002, adoptava, con le altere paises del Union Europee, le euro.

(2) Version del texto in italiano:

Silvio Berlusconi, fondatore e proprietario di tre reti televisive private, impegnato in molti altri settori, dall'edilizia alla finanza, fondò un proprio movimento, Forza Italia, che nel marzo 1994, insieme ai partiti di centro destra, Lega Nord e Alleanza nazionale, ottenne alla Camera 302 seggi su 475.

Nell'maggio Berlusconi formò il nuovo governo con ministri esponenti dei partiti alleati, ma era presto costretto a dare le dimissioni a causa di contrasti tra Forza italia, Alleanza nazionale e Centro cristiano democratico da un lato e la Liga dall'altro.

Intanto, l'economista Romano Prodi formò una coalizione di centro-sinistra (l'Ulivo) per contrastare quella di centro-destra guidata da Silvio Berlusconi (Polo delle libertà. Nel '98 l'Italia entrò ufficialmente nell'Unione monetaria europea (Ume) e nel gennaio 2002 adottò, insieme agli altri paesi dell'Unione europea (Ue), l'euro.

(3) Texto supplementari in italiano:

In seguito a contrasti con Rifondazione comunista (ala legata al vecchio Partito comunista), Prodi diede le dimissioni. Venne sostituito dai governi guidati da Massimo D'Alema (1998) e Giuliano Amato (2000), che attuarono una politica estera mirante a rafforzare la posizione dell'Italia a livello europeo.

In politica interna fu data maggior autonomia alle aree metropolitane ed alle province e fu ampliata la potestà legislativa delle regioni nel campo dell'istruzione, dell'industria, della sanità, dei lavori pubblici, dell'agricoltura e del turismo.

Il centro-sinistra rimase al potere fino a 2001, quando fu di novo Silvio Berlusconi a vincere le elezioni e a formare il governo.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: