Wednesday, February 18, 2009

Quarte Serie, Parte 3, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Le caravellas partiva del porto de Palos, in Espania, le 3 de augusto de 1492. Post un pausa in le Canarias, le viage continuava sin gave incidentes.

Finalmente le 12 octobre Colombo con su equipage disimbarcava a un insula al qual ille dava le nomine de San Salvador, convencite de haber arrivate al Indias Oriental.

Al su retorno in Espania Colombo esseva recipite con grande honores. Ille retornava a America tres altere vices portante armas de foco, aratros, cavallos, e grano. Tosto anque productos american como patatas, cacao, tabaco, e mais esseva presente sur le tabulas del espanioles e del europeos.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Infelicemente, a causa del invidia de inimicos, ille esseva private de omne su honores e incarcerate per un periodo de tempore.

Ille pasava le ultime parte de su vita quasi oblidate, in un difficile situation financiari, e sin haber comprendite que ille habeva discoperite un mundo nove. Ille moriva a Valladolid in 1506, assistite per su filios Diego e Ferdinando.

(2) Version del texto in italiano:

Purtroppo a causa del'invidia di nemici fu privato di tutti gli onori e imprigionato per qualche tempo.

Trascorse l'ultima parte della sua vita quasi dimenticato, in una difficile situazione finanziaria e senza essersi reso conto di haver scoperto un nuovo mondo. Morì a Valladolid nel 1506, assistito dai suoi figli Diego e Ferdinando.

(3) Texto supplementari in italiano:

Galileo Galilei nacque a Pisa nel 1564 da una nobile, ma non ricca, famiglia fiorentina. Suo padre, Vincenzo, famoso musicista e compositore, voleva che il figlio divenisse medico, ma gli interessi del giovane Galileo erano orientati principalmente verso l'algebra, la matematica e l'astronomia.

Per questa ragione, egli dedicava la sua vita allo studio della natura attraverso il metodo sperimentale, cioè l'osservazione diretta dei fenomeni naturali da cui ricava le leggi fisiche. Così un giorno, mentre era nel Duomo di Pisa, osservando le oscillazioni di una lampada appesa al soffitto, scoprì le leggi del pendolo.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: