Saturday, February 14, 2009

Sexte Serie, Parte 2, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)

Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Nascite a Dovi di Predappio, nel provincia de Forlì, in 1883, Benito ganiava le diploma de maestro elementar in 1901. Post inscriber se in le Partito Socialiste Italian, ille monstrava interesse in le politica active, sequente le exemplo de su patre socialiste e anticlerical. In 1909 ille obteneva le direction di "Avanti", le jornal quotidian del partito socialista.

Al eruption del Prime Guerra Mundial ille se declarava neutral e postea interventionista. Ille participava tunc in le Prime Guerra Mundial, in le qual ille esseva ferite gravemente (februario, 1917).

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Retornate della guerra, ille abbandonava definitivemente le ideologias del Partito Socialiste e proponeva le realisation de un societate productive, capitaliste, capace de satisfacer le aspirationes economic de omne le classes.

In 1921 ille fundava le Partito National Fasciste, que non habeva un programma precise ma que ageva supertuto usante le violentia. Le crise ecoomic de 1922, le disaccordo inter le partitos e le morte del Papa Benedicto XV duceva al cadita del governamento Bonomi.

Mussolini profitava del difficile e chaotic momento pro marchar con su camisas nigre sur Roma (le 28 de octobre). Su successo esseva assecurate anque per le rege Victorio Emanuel III, che offereva a ille le carga de formar un nove governamento.

(2) Version del texto in italiano:

Tornato dalla guerra, abbandonò definitivamente le ideologie del Partito socialista e propose la realizzazione di una società produttiva, capitalistica, capace di soddifare le aspirazioni economiche di tutte le classi.

Nel 1921 fondò il Partito nazionale fascista, che non aveva un programma preciso, ma che agiva sopratutto usando la violenza. La crisi economica del 1922, il disaccordo fra i partiti e la morte del papa Benedetto XV portarono alla caduta del governo Bonomi.

Mussolini approfittò del difficile e caotico momento per marciare con le sue camicie nere su Roma (28 ottobre). Il successo fu assicurato anche dal re Vittorio Emanuele III, che gli offrì l'incarico di formare il nuovo governo.

(3) Texto supplementari in italiano:

In pochi anni il Duce (come veniva chiamato Mussolini) si liberò di tutti gli oppositori, sciolse i partiti e le organizzazioni sindicali, guidò due o più ministri, sottopose a censura la stampa e abolì tutti i diritti democratici.

Instaurò la dittatura. Formò al suo fianco una propria organizzazione militare. "Il Partito Nazionale Fascista" era una Milizia civile al servizio dello Stato Fascista, diceva l'articolo I del suo ordinamento.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: