Saturday, February 14, 2009

Sexte Serie, Parte 3, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

In pauc annos le Duce (como on appellava Mussolini) se liberava de omne su opponentes, dissolveva le partitos e le organisationes syndical, gereva duo o plus ministerios, submitteva le pressa al censura, e aboliva omne le derectos democratic.

Ille installava le dictatura, formava a su flanco su proprie organisation militar. "Le Partito National Fasciste" esseva un militia civil al servicio del stato fasciste, diceva le articulo I de su regulationes.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Homines e feminas de omne etates portava uniformes fasciste. Le feminas pensava que, portante le uniformes e entrante in le clima militaristic del epocha, illas poteva accelerar le processo de loro emancipation social.

Ma vermente conditiones social pro illas non cambiava. Le forte disoccupation del homines impediva le impleo del feminas in le fabricas; e, anque quando illas trovava un empleo, illas continuava a esser marginalisate a causa del simple facto que illas pertineva al altere sexo.

In ultra, pro discoragiar lor accesso al instruction superior, le feminas esseva constringite a pagar impostos plus alte que illos del homines. Le function del femina esseva limitate essentialmente a illo de matre de familia.

Le regime se preoccpava particularmente de formar le nove generationes al cultura fasciste. Le radio e le cinema deveniva instrumentos indispensabile de propaganda. In le scholas esseva introducite un nove disciplina: illo del cultura fasciste. E esseva introducite le calendario fasciste que datava le annos desde 1922, "le anno prime".

(2) Version del texto in italiano:

Indossano le uniformi fasciste uomini e donne de ogni età. Le donne pensavano che, mettendosi in divisa ed entrando nel clima militaristico dell'epocha, potevano accelerare il processo della loro emancipazione sociale.

In realità, le cose per loro non cambiarono. La forte disoccupazione maschile rallentava l'ingresso delle donne nelle fabbriche e, anche quando trovavano un lavoro, esse continuavano a esser emarginate per il semplice fatto di appartenere all'altro sesso.

Inoltre, per scoraggiare il loro accesso all'istruzione superiore, le donne erano costrette a pagare tasse più alte rispetto a quelle richieste agli uomini. La funzione della donna era limitata essenzialmente a quella di madre di famiglia.

Le regime si preoccupava in modo particulare di formare le nuove generazioni alla cultura fascista. La radio e il cinema diventarono strumenti indispensabili di propaganda. Nelle scuole fu introdotta una nuova disciplina: quella della cultura fascista. E fu introdotto il calendario fascista che datava gli anni a partire dal 1922, "l'anno primo".

(3) Texto supplementari in italiano:

Nel 1929 Mussolini, nell'intento di attirarsi le simpatie dei cattolici, firmò con il Vaticano i Patti Lateranensi, secondo i quali il pontefice ha la soveranità su un piccolo stato indipendente, denominato Città del Vaticano, e il cattolicesimo diventa religione di Stato. In politica estera, Mussolini nel 1936 conquistò l'Etiopia che, con la Somalia e l'Eritrea, formava l'impero dell'Africa orientale italiana.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: