Friday, February 13, 2009

Septime Serie, Parte 3, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 1:

Le rebellion del juvenes e le luctas laboral esseva un symptomo clar de un Italia que cambiava, que demandava major libertate de decision in questiones personal e major participation in le vita del nation.

Le successo del lege sur le divorcio (1974) monstrava clarmente que le rolo del feminas in le societate nunc non poteva esser relegate a illo de madre de familia e que le peso del Ecclesia como guida del vita private del individuo esseva fortemente redimensionate.

In 1975 on approbava le reforma del derecto de familia, que affirmava le equalitate inter marito e marita; in 1978 on legalisava le interruption voluntari del graviditate (le aborto).

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Le annos septanta e octanta esseva notabile anque como annos de plumbo, characterisate per le augmentation del activitate terroristic sur omne le territorio national. Inter le major causas del expansion del phenomeno terroriste il habeva le crise economic e le instabilitate del governamento, debite a conflictos inter le Democratia Christian e le Partito Socialista Italian.

Como le governamentos de centro o de centro sinistre non poteva confrontar iste problemas, le sol solution possibile appareva esser le participation del Partito Communiste in le majoritate.

In un momento de grave menacia al stato, le classe politic unanimemente condemnava le terrorismo e probava su responsibilitate. On formava assi un governamento monocolor demochristian appoiate per omne le partitos, con le exception del Movimento Social e le Partito Radical. Ma le terrorismo continuava in plen activitate.

(2) Version del texto in italiano:

Gli anni '70 e i primi dell'80 erano noti anche come anni di piombo, in quanto segnati da attività terroristiche su tutto il territorio nazionale. Tra le maggiori cause del dilagare del fenomeno terrorista c'erano la crisi economica e l'instabilità governativa, dovuta ai dissensi fra la Democrazia cristiana e il Partito socialista italiano.

Poichè erano ritenute non realizzabili formazioni di governi di centro o di centro-sinistra, l'unica soluzione possibile appareva quella di un coinvolgimento del Partito communista nella maggioranza.

In un momento di grave minaccia alla sicurezza dello Stato, la classe politica unanimemente condannò il terrorismo e diede prova di responsabilità. Si formò così un governo monocolore democristiano appoggiato da tutti i partiti, tranne che dal Movimento sociale e dal Partito radicale. Ma il terrorismo continuava in piena attività.

(3) Texto supplementari in italiano:

Il terrorismo di destra faceva ricorso ad attentati dinamitardi in luoghi pubblici, che provocarono stragi indiscriminate con lo scopo di diffondere il panico nel paese e favorire una svolta autoritaria.

Alla strage di piazza Fontana succedono le bombe di piazza della Loggia e Brescia, quelle sul treno Italicus (1974) e l'attentato alla stazione di Bologna (1980). L'incapacità di riagire del governo, la corruzione politica e la psicosi di un colpo di Stato da parte della destra contribuivano alla nascita del terrorismo di sinistra.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: