Thursday, February 19, 2009

Tertie Serie, Parte 3, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 2:

Post multe annos, le Polos decideva retornar a Venetia, ma Kublai se opponeva. Le occasion se presentava in 1292 quando le rege de Persia, le nepote de Kublai, mandava a China alicunes de su subjectos a prender le princessa Cocacin, con le qual ille voleva maritar se. Le subjectos persian invitava al Polos a accompaniar les in lor viage de retorno.

Con le permisso de Kublai Khan le Polos partiva con dece e quatro naves del porto de Zaitun (Quanzhou) in le sud del China. Illes lassava le princessa a Hormuz, su le mar Arabic, e illes continuava lor viage usque Venetia. Post venti e quatro annos le Polos retornava a lor patria con multe ricchessas. Kublai habeva dato a illes multe petras preciose, seta, porcellana, e tante altere objectos de valor.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Infelicemente tamen il habeva un guerra inter Genova e Venetia, e Marco deveniva un prisionero. In le prisiones de Genova Marco dictava a su companion de prision, Rustichello da Pisa, un scriptor famose, le memorias de su viage.

Su libro, scribite in franco-italiano, se cognosce per il titulo de "Milione", que es le supernomine date a omne le lineage de Emilione, un ancestre del familia Polo.

In le "Milione" Marco parla del modernitate del imperio de Kublai Kahn, citante como exemplos le systema postal, organisate in un vaste rete de officios diffundite in omne le partes del imperio, le uso de carbon como combustibile, e le uso de bancanotas con le sigillo del imperator.

Marco anque describe le locos que ille habeva visitate como Persia, Mongolia, China, e India, ma anque paises que ille non habeva vidite ma describite sur le base de testimonios colligite per ille e considerate confiabile.

Intra le narration de Marco nos cognosce le existentia de locos como Russia, Siberia, Japon, le paises arabe, Abyssinia, e le costa oriental de Africa, como anque le vita, le usos e costumes de ille populationes.

Le "Milione" es le prime description geographic que substitue un collection de datos e factos documentate pro fantasias e legendas del prime seculo del Etate Medie.

(2) Version del texto in italiano:

Purtroppo, però, c’era la guerra tra Genova e Venezia e Marco fu fatto prigioniero. Nelle carceri di Genova Marco dettò al suo compagno di prigione, Rustichello da Pisa, un famoso scrittore, i ricorde del suo viaggio.

Il suo libro, scritto in franco-italiano, è conosciuto con le titolo di "Milione", che è il soprannome dato a tutta la stirpe da Emilione, un antenato della famiglia Polo.

Nel "Milione" Marco parla della modernità del Impero di Kublai Kan, citando come esempi il sistema postale, organizzato in una vasta rete di uffici dislocati ovunque nell'impero, l’uso del carbone como combustibile e l’uso delle bancanote con il sigillo dell’imperatore.

Marco descrive, inoltre, i luoghi da lui visitate come la Persia, la Mongolia, la Cina e l’India, ma anche paesi da lui non veduti, ma illustrati in base a testimonianze da lui raccolte e ritenute attendibili.

Attraverso il racconto di Marco conosciamo l’esistenza di luoghi como la Russia, la Siberia, il Giappone, i Paesi arabi, l’Abissinia e la costa orientale dell’Africa, come anche la vita, gli usi e i costumi de quelle popolazioni.

Il "Milione" è la prima descrizione geografica che sostuisce una raccolta di dati e fatti documentati alle fantasie e alle leggende dei primi secoli del Medioevo.

(3) Texto supplementari in italiano:

Il Quattrocento era il secolo dell’affermazione della classe mercantile, ed il potere politico passò dalle mani dei cittadini e dei magistrati (nominati da questi) nelle mani di una sola persona (signore) o famiglia.

A Firenze la famiglia de’ Medici produsse questa trasformazione, da un lato limitando la libertà dei cittadini, dall’altro offrendo ad essi la possibilità di una vita controllata economicamente ma culturalmente molto progredita.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: