Friday, February 13, 2009

Septime Serie, Parte 4, Notas sur le historia de Roma e Italia


(Languages of this post: Interlingua, Italian)


Version in interlingua del texto supplementari de Parte 3:

Le terrorismo del dextre retornava con attaccos con dynamita in locos public, que provacava massacros indiscriminate con le scopo de diffunder le panico in le pais e favorir un reaction autoritari.

Post le massacro del Piazza Fontana veniva le bombas del Piazzia della Logia e Brescia, illo sur le traino Italicus (1974) e le attacco al station de Bolonia (1980). Le incapacitate de reager del governamento, le corruption politic, e le timor de un colpo de stato per le fortias del dextre contribuiva al nascimento del terrorismo de sinistra.

(1) Presentation de un nove texto in interlingua:

Le terroristas rubie esseva studentes, obreros, e technicos del movimento studentesc, de gruppos extraparlamentari, e del mesme partitos del sinistra historic. Al base de lor ideologia il habeva le principio del lucta armate contra le capitalismo e le stato burgese. Le prime e plus periculose gruppo esseva le membros del Brigatas Rubie (1970), qui esseva accompaniate per le Nucleos Armate Proletari e le Prime Linea (1965-1976).

Le crise economic, le disoccupation juvenil, e le malcontento que se diffundeva trans le population per le reformas non actuate permitteva que le Brigatas Rubie actuava lor projecto le plus ambitiose.

Le 16 de martio, 1978, un commando brigatiste sequestrava Aldo Moro, le presidente del Democratia Christian e architecto del nove politica de "solidaritate national", occidente le cinque homines de su guardia personal.

In le curso del cinquanta e cinque dies del sequestro, le Brigatas Rubie demandava le liberation de dece e tres prisioneros politic. Le governamento de Andreotti decideva de non negotiar con le terroristas. Le sequestro se concludeva le 9 maio de 1978 con le discoperta del cadavere de Aldo Mora in le Via Caetani a Roma.

Pro confrontar le difficile e periculose situation que riscava le securitate del stato mesme, le governamento in 1880 approbava un lege que concedeva un forte reduction de pena al personas qui collaborava in le investigationes contra le terrorismo. Iste lege, ben que discutibile del puncto de vista moral e juridic, dava un forte colpo al terrorismo: Le attaccos diminueva, e le principal gruppos clandestin disappareva.

(2) Version del texto in italiano:

I terroristi rossi erano studenti, operai e tecnici provenienti dal movimento studentesco, da gruppi extraparlamentari e dagli stessi partiti dalla sinistra storica. Alla base della loro ideologia c'era il principio della lotta armata contra il capitalismo e lo stato borghese. Il primo e più pericoloso gruppo era i membri delle Brigate Rose (1970) a cui se affincavano i Nuclei armati proletari e Prima linea (1975-1976).

La crisi economica, la disoccupazione giovanile e il malcontento che serpeggiava tra la popolazione per le riforme non attuate, permisero alle Brigate Rosse di attuare il loro progetto più ambizioso.

Il 16 marzo 1978 un commando brigatista rapì Aldo Moro, presidente della Democrazia cristiana e artefice della nuova politica di "solidarietà nazionale", uccidendo i cinque uomini della sua scorta.

Nel corso dei cinquantacinque giorni del sequestro, le Brigate Rosse chiesero la liberazione di tredici prigionieri politici. Il governo Andreotti decise di non trattare con i terroristi. Il sequestro si concluse il 9 maggio 1978 con il ritrovamento del cadavere di Aldo Moro in via Caetani, a Roma.

Per far fronte alla difficile e pericolosa situazione che videva a rischio la sicurezza dello Stato stesso, il governo nell'80 approvò una lege che concedesse forti sconti di pena a chi collaborava alle indagini sul terrorismo. Questa legge, anche se discutibile, sia dal punto di vista morale che giuridico, diede un duro colpo al terrorismo: gli attentati diminuirono e i principali gruppi clandestini scomparirono.

(3) Texto supplementari in italiano:

La novità più importante di questi anni era che la Democrazia cristiana, la prima volta dopo il '45, cedè la guida del paese ad un altro partito. Nel 1981 il segretario repubblicano, Giovanni Spadolini, diventò il leader di un pentapartito, una coalizione di centro-sinistra formata della Democrazia cristiana, del Partito socialista, del partito social-democratico, del partito repubblicano del partito liberale.

Nel 1983 gli succedesse il leader socialista, Bettino Craxi. In politica estera il governo Craxi si propose di rafforzare il ruolo dell'Italia come potenza internazionale. In politica interna il governo affrontò il problema della mala vita organizzata, della spesa pubblica (circa 113 miliardi di deficit nel '87), e quello già ricordata, del terrorismo.

(4) Si vos ha besonio de adjuta extra con le texto supplementari, vos lo trovara in le prime parte del proxime capitulo.

No comments: